MySQL/PHP connect
Fra : Christian Helbo

Dato : 06-10-05 22:25

Hej

Jeg har problemer med at få forbindelse mellem MySQL og browseren via PHP.
Det som jeg nok ikke er helt sikker på det er "hostnavn", "brugernavn" og
"adgangskoden" egentlig er. Så vidt jeg har forstået så skulle "hostnavn"
være "localhost", "brugernavn" være "root" og "adgangskode" den kode som jeg
bruger når jeg åbner for MySQL Command Line Client.

Seperat har de to ting fungeret fint, men kan ikke få dem til at forbinde.
Jeg skriver:

<?php
$conn = mysql_connect ("localhost", "root", "xxxx");
echo "$conn";
?>

Er det forkert?

Mvh.
Christian

Fra : Martin

Dato : 07-10-05 13:39

Fra : Christian Helbo

Dato : 07-10-05 16:32

Hej

Tak for hjælpen, men kan stadig ikke få det til at virke.

Jeg har prøvet at skrive:

<?php
$conn = mysql_connect ("localhost", "root", "xxxx") OR DIE (mysql_error());
echo "$conn";
?>

Det gengiver samme linie som før:

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in
C:\Programmer\Apache Group\Apache2\htdocs\phpdoc\mysqlconnect.php on line 11

Linie 11 er:

$conn = mysql_connect ("localhost", "root", "xxxx") OR DIE (mysql_error());

Jeg har prøvet at lede under [MySQL] i php.ini efter ; men kan ikke finde
det. Skulle det stå et specifikt sted?

Jeg har også prøvet at ændre i php.ini til:
mysql.default_host = localhost
mysql.default_user = root
mysql.default_password = xxxx //xxxx er koden som jeg bruger til at
starte mysql.

Før stod disse sætninger i php.ini tomme efter lighedstegnet. Men det havde
ikke nogen effect at rette dem til det, så der står ikke nogen efter
lighedstegnet mere.

Jeg kører PHP5.

Hvad kan der gøres?

Mvh.
Christian

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse

Fra : Martin

Dato : 08-10-05 14:04

Christian Helbo wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at lede under [MySQL] i php.ini efter ; men kan ikke finde

led efter denne linje i php.ini:
;extension=php_mysql.dll

og fjern ; og genstart Apache :) - og se om det ikk skulle give et resultat

> [...]
> mysql.default_host = localhost
> mysql.default_user = root
> mysql.default_password = xxxx //xxxx er koden som jeg bruger til at

Alt dette SKAL være tomt efter =

> Før stod disse sætninger i php.ini tomme efter lighedstegnet. Men det havde
> ikke nogen effect at rette dem til det, så der står ikke nogen efter
> lighedstegnet mere.
>
> Jeg kører PHP5.

- --
Venlig hilsen
Martin

Fra : Christian Helbo

Dato : 09-10-05 19:50

Hej

Har fundet
;extension=php_mysql.dll
og fjernet ; i php.ini, genstartet Apache. Men der er ingen forbedringer.

Det bedste er måske at geninstallere de 3 igen. De 3: MySQL, PHP og Apache.
Er rækkefølgen vigtig?