Genbruge ATX strømforsyning 20 ben til 24 ~
Fra : Jørgen Lyng

Dato : 06-10-05 20:54

Jeg står foran at skulle bygge mig en ny computer.

Jeg har en lydløs NoNoise strømforsyning som i sin tid kostede mig
omkring 900 kroner, og den vil jeg meget gerne genbruge. Jeg har
tidligere forhørt mig om den ville kunne trække det nye system, og
det skulle den så rigeligt kunne.

Jeg har først nu opdaget at man er gået over til 24 bens stik, og
min strømforsyning har kun et 20 bens stik. Jeg ved at man kan købe
en adaptor, og under info hos shg står der kun nævnt Intel
processorer.

Vil jeg kunne få en AMD Venice CPU til at køre via sådan en adaptor
også?

Jeg har kig på et Asus A8N5x.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-10-05 20:56

Jørgen Lyng <jlyng@ziname.dk> crashed Echelon writing

> Vil jeg kunne få en AMD Venice CPU til at køre via sådan en adaptor
> også?

Ja

--
Bjarke Andersen

Fra : Jan Diamant 2610

Dato : 07-10-05 17:13

Kommer an på hvor mange watt den er på, kan ikke sige konkret
om den er god nok, men læs evt. mit svar til Morten bo jensen's
indlæg.

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 07-10-05 19:32

Jan Diamant 2610 skrev:

>Kommer an på hvor mange watt den er på, kan ikke sige konkret
>om den er god nok, men læs evt. mit svar til Morten bo jensen's
>indlæg.

Jeg har tidligere forhørt mig om hvorvidt den gamle strømforsyning
ville kunne trække en ny computer. Her spurgte jeg om de 300 Watt
var nok, og fik at vide at de 300 Watt var uinteressante men at det
som var interessant var hvor mange ampere og hvor mange volt den kunne
levere. Efter at jeg skaffede disse data fik jeg at vide at den
rigeligt kunne trække det nye system.

Derfor var jeg blot interesseret i at høre om det kunne gå an at
benytte en adaptor fra 20 ben til 24 ben.

Jeg har kig på en 3500+ Venice og et beskedent grafikkort.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Jan Diamant 2610

Dato : 08-10-05 13:18

Jamen ud fra det, kan jeg så oplyse at jeg uden problemer bruger 20-24 pins
konverter
sammen med min 380 watt's psu.
Jeg hentede konverteren ude hos datatel i valby, den kostede ca. 50 kr.

Fra : Jan Diamant 2610

Dato : 08-10-05 13:21

P.s. troede også at mine 24 ampere ved 12 volt var nok, men det viste sig
desværre ikke
at holde, idet at jeg har det "i den anden tråd" nævnte problem, men jeg
håber at det kun
er et problem med dfi !!