Download hastigheder på TDC ADSL?
Fra : sonox

Dato : 08-06-01 01:09

Er der nogen som har erfaringer med hvor hurtigt man kan downloade med
de forskellige ADsl produkter fra TDC?

Med Venlig Hilsen

Martin

Fra : Søren Blom

Dato : 08-06-01 09:56

"sonox" <sonox@it.dk> skrev
> Er der nogen som har erfaringer med hvor hurtigt man kan downloade med
> de forskellige ADsl produkter fra TDC?

ja, jeg har en Netexpres 512 med ATM kort, mine dovnload ligger på imellem
45 og op til 70 Kb/sek, hvilket er hvad man kan forvente.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Thomas

Dato : 08-06-01 14:51

mine dovnload ligger på imellem 45 og op til 70 Kb/sek, hvilket er hvad man
kan forvente.

Statistisk set vil det ikke kunne lade sig gøre at downloade med 70 KB/s med
en 512 Kbit/s forbindelse, for hvis man regner det ud vil man få et resultat
der svarer til 64 KB/s og så lidt til signalering, så du vil kunne downloade
med mellem 60 og 62 som max, den måde som man kan teste det på er at logge
på en af Tele Dk´s test ftp servere (ftptest1.tele.dk) og så downloade en
fil, se hvor lang tid det tager og så regne ud hvor hurtigt den har gjort
det.

Thomas

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-06-01 17:48

"Thomas" <condor-9@mail.tele.dk> wrote:

>Statistisk set vil det ikke kunne lade sig gøre at downloade med 70 KB/s med
>en 512 Kbit/s forbindelse

Hvis du læser lidt tilbage i gruppen, vil du bemærke, at en del TDC
ADSL-kunder har en hastighed på 64 kbit mere, end de har betalt for.
Så passer regnestykket stort set.

Hvis jeg husker rigtigt, er det en eller anden management-kanal, som
man ikke har brug for i nyere installationer og derfor har man
(udokumenteret) foræret den til kunderne.

Så jeg sidder selv og håber, at det viser sig at være en 320 kbit, jeg
får leveret på fredag.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : -[::::Shamran::::]-

Dato : 09-06-01 07:18

> Så jeg sidder selv og håber, at det viser sig at være en 320 kbit, jeg
> får leveret på fredag.

Jeg har en 256 linei og jeg henter med 33-34 !! så det er det !...bare syndt
at deres router løsning (NE2) stinker så meget og at deres support er blevet
væk !

Shamran

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 09-06-01 16:42

"-[::::Shamran::::]-" <shamran.alive@xxxxxx.xx> wrote in message
> [...]
syndt
> at deres router løsning (NE2) stinker så meget og at deres support er

De giver nok de 64kbit ekstra som kompensation.

--
Jimmy Nielsen

Fra : -[::::Shamran::::]-

Dato : 09-06-01 18:57

!

> De giver nok de 64kbit ekstra som kompensation.

*GGGGGGGGGGGGGGG* ja det manglede sgu da også bare...alt andet ved dem
sutter helt vildt !!! den nye NE2 er totalt til grin...med mindre at man
kører 10 mbit på sit hjemme net og kun har en 256 linie

Shamran

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 13-06-01 11:21

On Sat, 9 Jun 2001 19:56:52 +0200, "-[::::Shamran::::]-"

Det passer jo bare ikke det du siger...

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 12:16

"Jimmy Nielsen" <jimmy-n@email.dk> skrev i en meddelelse
> De giver nok de 64kbit ekstra som kompensation.

Nej

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Dennis Langthjem

Dato : 11-06-01 18:45

Hey,

det de forskellige udbydere garanterer er udregnet efter formlen: [Linie i
Kbit] / 10 = [Download hastighed] dvs. at de garanterer:
1024 Kbit / 10 = 102,4 Kbit download hastighed
512 Kbit / 10 = 51,2 Kbit download hastighed
256 Kbit / 10 = 25,6 Kbit download hastighed osv., alt derover er bare fedt
for brugeren.

Mvh. Dennis

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-06-01 19:03

In article <hr7V6.4025$rs4.834450@news010.worldonline.dk>, Dennis Langthjem wrote:

> det de forskellige udbydere garanterer er udregnet efter formlen: [Linie i

Hvor har du garantier fra en DSL-udbyder?

--
Andreas Plesner Jacobsen | I am a jelly donut. I am a jelly donut.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 14-06-01 17:06

sonox <sonox@it.dk> wrote:

> Er der nogen som har erfaringer med hvor hurtigt man kan downloade med
> de forskellige ADsl produkter fra TDC?

Med Tele Danmarks professionel 512/512 hentede jeg konstant med 55 KB/s
i over 6 timer fra sunsite.dk. Så der er ikke noget at klage over der.

Og pingtider i CounterStrike er lige over 40, rigtig ping lige over 20
ms.