Trådløst netkort og internetadgang....
Fra : Magnus

Dato : 06-10-05 19:53

Da jeg rejser ofte rundt i Europa og ofte har brug for internet til at sende
emails og billeder så påtænker jeg at købe et trådløst netkort.
Der har været meget snak om at mange herhjemme ikke beskytter deres trådløse
netværk og at man uden problemer kan benytte andres internetforbindelse. Så
tænkte jeg om det eventuelt var noget som jeg ville kunne udnytte når jeg
rejser og "låne" en forbindelse til at sende et par emails.

Er der nogen der forsøgt sig i lufthavne, hoteller osv. og kan man få adgang
til internet sådanne steder eller hvad er ellers alternativet hvis man skal
have en mobil internetforbindelse hvis sådan noget er til at betale?

/Magnus

Fra : Jan Bachman

Dato : 06-10-05 20:10

On Thu, 6 Oct 2005 20:52:52 +0200, "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk>
wrote:

> [...]
>tænkte jeg om det eventuelt var noget som jeg ville kunne udnytte når jeg
>rejser og "låne" en forbindelse til at sende et par emails.

Lad være med at spekulere i at bruge andres forbindelse uden
tilladelse. Det er noget fis!

Men køb da et trådløst netkort til din bærbare. Du finder mange steder
rundt i verden, der kører hotspots. F.eks. McDonalds.
http://www.mcdonalds.com/wireless/general_info.html

/Jan

Fra : Magnus

Dato : 06-10-05 20:28

> [...]
>
> Men køb da et trådløst netkort til din bærbare. Du finder mange steder
> rundt i verden, der kører hotspots. F.eks. McDonalds.

Det var også sådanne gratis tilbud jeg søgte er der nogen der kender andre
som tilbyder gratis trådløs internet?

/Magnus

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 20:45

Jeg tror ikke lige du skal regne med at det er gratis. Her i DK er det TDC
der driver hotspots hos bl.a. Mac D. og Statoil, og de ved vist godt hvad de
vil have for det...

Mvh. Per.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 07-10-05 08:57

> [...]

skal
> have en mobil internetforbindelse hvis sådan noget er til at betale?

I Københavns lufthavn kostede det sidst jeg checkede 40 kr for en halv time
og 60 kr for en hel time for trådløs adgang. De har dog også PCere stående
hvor det koster 3,25 kr per minut.
I forgårs var jeg på et hotel i Gent i Belgien, hvor det kostede 20 Euro for
en dag (det var dog ikke trådløst, men alm ethernetkabel).

Rigtig mange steder i Europa og USA er der gratis internet adgang fra
biblioteker.

Niels Dybdhal