Tidsbestemt afsendelse af aspMail
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 05-10-05 20:34

Kan det lade sig gøre, med ren asp, at lave en funktion der eksekverer
f.eks. hver søndag kl. 04.00?

Jeg har en idé om at lave en mailfunktion der én gang om ugen kigger i en
tabel i min DB og derefter sender en mail til mig, med link til samtlige nye
indlæg i mit forum.

Jeg kan bare ikke helt gennemskue hvordan jeg trigger et script uden nogen
intervention fra mig eller en bruger.

Nogen idéer?

Mvh
Kasper Katzmann

Fra : Torben Brandt

Dato : 06-10-05 01:18

Kasper Katzmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> indlæg i mit forum.
>
> Jeg kan bare ikke helt gennemskue hvordan jeg trigger et script uden nogen

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre.
Du kan dog lave en løsning, der hver gang der bliver kaldt en side på dit site,
undersøger om der er sendt en mail siden klokken sidst var søndag kl 04, og hvis
ikke, så sender den. Jeg ved det ikke er hvad du spørger om, men det nærmeste
jeg umiddelbart vil tro man kan komme...

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 06-10-05 05:45

Torben Brandt wrote:

> [...]
> søndag kl 04, og hvis ikke, så sender den. Jeg ved det ikke er hvad
> du spørger om, men det nærmeste jeg umiddelbart vil tro man kan

Hej Torben,
Det var også hvad jeg var nået frem til. ASP er jo trods alt "kun" scripting
så jeg kunne heller ikke rigtig forestille mig det anerledes.

Men tak alligevel.

/Kasper K

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 06-10-05 10:16

> Kan det lade sig gøre, med ren asp, at lave en funktion der eksekverer
> f.eks. hver søndag kl. 04.00?

Du kan vel lave en asp side der gør det ønskede, som kun kan tilgås fra
serveren, og så lade serveren hente siden hver søndag kl. 0400. Det kan
vidst gøres med windows' indbyggede "planlagte opgaver"?

Martin Kaltoft

Fra : Jens B

Dato : 06-10-05 15:10

"Martin Kaltoft" <kaltoft@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan vel lave en asp side der gør det ønskede, som kun kan tilgås fra
> serveren, og så lade serveren hente siden hver søndag kl. 0400. Det kan
> vidst gøres med windows' indbyggede "planlagte opgaver"?

Jep, hvis man har egen server, eller blot en computer som altid er
tændt/online, kan dette fint gøres.

På min server har jeg en .asp side liggende som webindhold på skrivebordet,
og jeg har så sat windows op til at refreshe siden én gang hver nat.

Det har jeg brugt i ca. 6 mdr. og det virker perfekt, til automatisk at
sende rykkere til venner, som har lånt mine DVD film i for lang tid.

Jens

Fra : Frontier

Dato : 26-10-05 17:27

Hejsa :)

On Thu, 6 Oct 2005 16:09:47 +0200, "Jens B" <ingen.spam@til.mig>
wrote:

>"Martin Kaltoft" <kaltoft@gmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg har (endnu) ikke selv prøvet det, men jeg læste et sted at en gut
havde brugt global.asa til at gøre det med - vha. application_start
hændelsen. Man lader sleep'e i en times tid, hvor efter den kalder sig
selv (rekursiv funktion). Og dermed skulle man kunne lave alle mulige
funktioner på siden som skal udføres på bestemte tidspunkter.

Eneste lille minus er at hvis én's hjemmeside slet ikke har nogen
besøgende (og hvor tænkeligt er det, med søgemaskiner etc), så vil
scriptet aldrig blive startet.

Det var så lidt inspiration herfra...

Mvh,
Klaus J.