Alene hjemme med mor-problem
Fra : Søren LH

Dato : 05-10-05 20:09

Hej gruppe,

Jeg har jo, som nogen måske har bemærket, fået en lille schæferhvalp, som nu
er 11½ uger.

Nu har jeg fået et problem, som jeg gerne vil høre om nogen i gruppen har en
kommentar til eller et godt råd.

Hun kan godt være alene, når min kone og jeg forlader huset. Og også når jeg
forlader huset alene til fods. Hun kan også være alene bilen. Men når jeg
forlader huset i bilen, og min kone er hjemme, stresser hun totalt op,
fræser rundt i huset, op på stole og borde, jagter kattene, og river alt
ned.

Jeg har haft hende i 3½ uge nu, og startede for første gang på arbejdet
efter 3 ugers ferie i mandags. Om mandagen var der ikke noget problem, men
tirsdag og idag har det været galt. Hun har selvfølgelig knyttet sig meget
til mig i de tre ugers ferie, men hun er ellers meget glad for min kone, når
jeg er hjemme.

Jeg vil i morgen tage hende med på arbejde, men det er jo ikke nogen varig
løsning. Jeg må jo finde ud af at komme igang med at træne "alene hjemme med
mor uden bil", men vil ellers gerne høre om nogen har oplevet noget
tilsvarende, og om nogen ellers har nogle gode råd.

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 05-10-05 20:27

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med mor uden bil", men vil ellers gerne høre om nogen har oplevet noget
> tilsvarende, og om nogen ellers har nogle gode råd.

kan din kone overtales til at lave noget med den bedte skid mens far er
kørt?(onde far!)..lege noget sjovt, have nogle ting med hende som hun ikke
har med dig?. det er jo en utryghed som hun stresser op over, og den skal
hun ud af ved at afledes med noget sjovt eller hyggeligt og spændene. mad
virker ikke altid ved stress, da de simpelthen ikke kan spise.

var det noget? eller er det afprøvet?

mvh. marie

Fra : Anette

Dato : 05-10-05 20:53

fam. Ager wrote:
> kan din kone overtales til at lave noget med den bedte skid mens far
> er kørt?(onde far!)..lege noget sjovt, have nogle ting med hende som
> hun ikke har med dig?.

God idé eller måske kan "mor" overtales til at deltage/overtage noget af
træningen, så hvalpen ikke tror verden falder sammen og er helt uden leder,
fordi "far" tager på arbejde?

/ Anette