børneeksem
Fra : Liane Godby

Dato : 07-06-01 23:23

Hej gruppe.

Skriver til jer i håb om at nogle i gruppen har nogle gode erfaringer
med hvad det er godt til børneeksem. Jeg har prøvet locoid men det hjælper
kun kort tid.

På forhånd tak Liane.

Fra : P&B

Dato : 08-06-01 06:23

Hejsa...

Min dreng på 3 1/2 er født med børneeksem og vi prøvede faktisk næsten alle
de cremer man kan få på apoteket.
Men nu har vi brugt Decubal siden han var 1 år og det har bare hjulpet.
Det koster ikke så meget som meget andet og det er godt.
Håber der også hjælper hos jer

Knus
Bente

Fra : Helle

Dato : 08-06-01 07:28

Hej

Liane Godby skrev i meddelelsen <9fovj8$6dg$1@sunsite.dk>...
> Skriver til jer i håb om at nogle i gruppen har nogle gode erfaringer
>med hvad det er godt til børneeksem. Jeg har prøvet locoid men det hjælper
>kun kort tid.

Min søn fik børneeksem da han var ca. 1½ år - vi fik "slået det ned" med
hormonsalve ( jeg ved godt, at der er delte meninger om hormonsalve), og
efterfølgende smurte jeg ham hver dag med Locobase, salve ikke lotion, i
MEGET lang tid.

Børneeksem kommer jo af tør hud, så det er vigtigt at huden får fugt nok.
Jeg fik iøvrigt en brochure på apoteket om tør hud, og hvordan hudens
barriere virker - godt nok er den udgivet af firmaet der laver locobase, men
den er ret god at læse.

Efterhånden - han er nu 4 år - har han ingen problemer med huden, bortset
fra lidt tør hud på kinderne om vinteren.

Hilsen Helle

Fra : Søren Saxtorph

Dato : 09-06-01 21:04

Min datter led periodevis
af eksem og vi fandt ikke ud
af hvad der gjorde udslaget
indtil en fra min mødregruppe
fortalte, at hun havde haft det samme
problem med sin søn og hun fik anbefalet
en oliekur, dvs. to tsk. tidsel eller vindrueolie
dagligt invortes vel og mærke. Og det hjalp.
Jeg prøvede det selv ved udbrud og det hjalp
i løbet af to til tre dage kunne vi se en bedring.
Jeg har siden tænkt over sammenhængen med
min datters udbrud. Vi bager selv en del og bruger
olie i både bagværk og til at stege i, men i perioder
hvor vi ikke har orket alt det hjemmebag eller
har prøvet lidt mere fedtfattig mad, har hængt
sæmmen med de perioder, vores datter har haft
udslæt. Vi har i hvertfaldt fået bekræftet, at det er vigtigt
med de essentielle fedtsyrer..

Held og lykke

MVH Carina

Fra : Pia Vang

Dato : 14-06-01 13:21

Der er kommet en ny creme fra Locobase. Den hedder vist nok LPL, og den er
rigtig effektiv mod ekstremt tørre områder på huden.

Min datter (1½ år) har også børneeksem - to gange i alvorligt udbrud, men
ligeså snart jeg ser tegnene på et udbrud så smører jeg med locobasen og så
har vi kunnet holde det fra livet de fleste gange.

LPL 'en bruger jeg til mig selv da jeg har nogle områder i panden og på
hænder og arme hvor huden bliver ekstremt tør og skællet, og den hjælper på
få dage.

Pia

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 17-06-01 20:07

Min datter har en vist nok mild form for børneeksem. Vi har forsøgt at gå
efter produkter der ikke indeholder sundhedsskadelige stoffer, så som
konserveringsmider der end der på -paraben og andet. Vi har haft held med
Ceridal gel fra Apoteket, som ikke indeholder vand og kun har tre
ingredienser (jo færre, jo bedre, som oftest), men det mest effiktive og
fedtede er FDBs Mio blesalve. Den gør, at hun kan sove nogenlunde
uforstyrret af kløen.

Sifs mor