Stakkels lille Romeo
Fra : Lars Raaby

Dato : 04-10-05 21:20

Åhhh stakels lille Romeo. Han har sørme fået feberkramper.

Selv om hans far og mor er god for rigtige mange penge kan man godt
blive syg.
Lad os håbe at de giver et par milliarder til forskningen for at finde
udaf hvorfor nogle vores børn får det.

Jeg har selv prøvet det 2 gange. Selv om lægen siger at det ikke er
farligt så er det nu ikke sjovt.

Åhh nej ikke igen..... godt Far har mulighed for at tage fri fra arbejdet.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 22:11

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv prøvet det 2 gange. Selv om lægen siger at det ikke er
> farligt så er det nu ikke sjovt.

Selvom det ikke er farligt, så blev vores søn lagt i respirator, den første
gang, han fik feberkrampe...
Det var dog også et lidt specielt tilfælde, da han ikke kunne komme ud af
kramperne igen. Han blev så behandlet med epilepsimedicin fra han var 3 til
4 ½ år.
Har også været igennem det 2 gange.

Der har heldigvis ikke været noget siden, men bange, det bliver man, når det
står på....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Søren G

Dato : 05-10-05 10:59

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> wrote in message
> Åhhh stakels lille Romeo. Han har sørme fået feberkramper.

ja det kan ske.

> Selv om hans far og mor er god for rigtige mange penge kan man godt
> blive syg.

Øhhh...Ja...Troede du ikke det ?

> Lad os håbe at de giver et par milliarder til forskningen for at finde
> udaf hvorfor nogle vores børn får det.

Hvor mange penge har du givet til forskning af dette ? Hvis ingen hvorfor
mener du så at de skal betale det for dig ?

> Jeg har selv prøvet det 2 gange. Selv om lægen siger at det ikke er
> farligt så er det nu ikke sjovt.

Det er aldrig sjovt at hvad hverken feber eller kramper. Og endnu mindre på
samme tid.

> Åhh nej ikke igen..... godt Far har mulighed for at tage fri fra arbejdet.

Hvad er din pointe ?

--
Søren

Fra : Mus

Dato : 05-10-05 12:45

> Det er aldrig sjovt at hvad hverken feber eller kramper. Og endnu mindre

> samme tid.

Næh og her er det da ikke anderledes om man har penge eller ej.

> Hvad er din pointe ?

Ja jeg forstår heller ikke pointen. Kan man ikke lide at læse det, kan man
jo bare lade være.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 12:28

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse news:4343b6ea$0$87586

> Næh og her er det da ikke anderledes om man har penge eller ej.

... eller om forældrene er berømte eller ej.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-10-05 13:16

Søren G wrote:
> [...]
> mener du så at de skal betale det for dig ?

> Det er aldrig sjovt at hvad hverken feber eller kramper. Og endnu mindre på

Vi er vel ude i noget jantelov...

Fra : Holst

Dato : 05-10-05 13:25

Anders Christensen wrote:

> Vi er vel ude i noget jantelov...

Ja, det er der vist ingen tvivl om ...

Fra : Mus

Dato : 05-10-05 15:05

"Holst" <newsoct05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er der vist ingen tvivl om ...

Ja. Misundelse er en grim ting!

LN

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-10-05 19:59

Anders Christensen skrev:

> Vi er vel ude i noget jantelov...

Sådan er det når man kun har råd til en BMW X3
--
MVH
Lars Raaby

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-10-05 22:32

Lars Raaby wrote:

> Sådan er det når man kun har råd til en BMW X3

Nu ved jeg ikke helt hvornår jeg skal tage dig seriøst, i det
ovenstående, eller det som du siger i en anden tråd om dette emne "Som
enlig har man kun lige til dagen og vejen."

Men det korte af det lange er for mig at se, at alle er lige overfor
sygdom, uanset om man har 0, 1 eller 100 mio. på kontoen.
Nogen ting kan mennesker bare ikke betale sig fra, og sådan er det bare.

Men angående det at støtte, så er det helt fair efter min mening, at
folk støtter med det de kan, nogen giver store beløb, andre giver mindre
osv..

--
Mvh Anders Christensen - Som ikke snakker privatøkonomi på usenet

Fra : Søren G

Dato : 10-10-05 10:06

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> wrote in message
> Sådan er det når man kun har råd til en BMW X3

Og det må man ikke have råd til ?
Husk at hvis du har råd til at spise 3 gange om dagen og har et tag over
hovedet, placerer det dig i top 1% af rigeste mennesker i verden.

--
Søren

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-10-05 19:56

Søren G skrev:

> Øhhh...Ja...Troede du ikke det ?

Selfølgelig kan de da også blive syge.

> Hvor mange penge har du givet til forskning af dette ? Hvis ingen hvorfor
> mener du så at de skal betale det for dig ?

Det kunne da nemt være at de syntes at det var en god ide at prøve at
forske hvorfor nogle sunde børn får de feberkramper.

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 20:31

> [...]

> forske hvorfor nogle sunde børn får de feberkramper.
> Som enlig har man kun lige til dagen og vejen.

De har da fundet ud af, at det er fordi temperaturen stiger for hurtigt.
Hvorfor den så gør det, skal jeg ikke kunne sige....
Derudover ved man, at feberkramper normalt stopper omkring 5 -års alderen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-10-05 20:50

Buffy skrev:

> De har da fundet ud af, at det er fordi temperaturen stiger for hurtigt.
> Hvorfor den så gør det, skal jeg ikke kunne sige....
> Derudover ved man, at feberkramper normalt stopper omkring 5 -års alderen.

Det har jeg også godt læst.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-10-05 07:23

> Som enlig har man kun lige til dagen og vejen.

Det gælder for mange enlige forældre, men bestemt ikke for
alle.

Jeg har i øvrigt stadig ikke fattet, hvad dit ærinde er. Har et barn
feberkrampe er det vel hamrende ligegyldigt, hvem dets forældre er og hvad
de tjener?

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 07-10-05 21:40

Lisbeth Jacobsen <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev:
>Jeg har i øvrigt stadig ikke fattet,
>hvad dit ærinde er. Har et barn
>feberkrampe er det vel hamrende
>ligegyldigt, hvem dets forældre er og hvad
>de tjener?

Hvornår fiser budskabet ind i knolden på jer? I skriger op om
jantelov og misundelse og guderne må vide hvad.

Deres unge har feberkrampe som 1.000-vis af andre unger har hver
eneste dag. Vi behøver ikke en artikel i Ekstrabladet om en
begivenhed, som er kendt for de fleste, blot fordi den nu rammer
en fodboldspiller med spækket bankbog.

Indlægget vedrører ikke feberkramper. Indlægget vedrører det
komplet absurde i, at Ekstrabladet gider spilde spalteplads på en
historie, som de fleste er komplet uinteresserede i.

Men det var måske en forkert gruppe at vælge...

Fra : Mus

Dato : 07-10-05 22:24

"Jørn Ibsen (slet AD3RY)" <j-ibsen@AD3RYget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eneste dag. Vi behøver ikke en artikel i Ekstrabladet om en
> begivenhed, som er kendt for de fleste, blot fordi den nu rammer

Jamen sådan er det jo. Mary havde plukveer som 1000 vis af andre. Sådan er
det at være kendt. Og det sælger jo åbenbart.

> Indlægget vedrører ikke feberkramper. Indlægget vedrører det
> komplet absurde i, at Ekstrabladet gider spilde spalteplads på en
> historie, som de fleste er komplet uinteresserede i.

Sådan er Ekstrabladet vel bare.
Jamen så lad da være med at læse det eller købe Ekstrabladet. De skriver jo
det der sælger og det ved da udmærket hvad der sælger - om jeg fatter
hvorfor man gider læse det - men det er folks egen sag, hvad de vil læse.

> Men det var måske en forkert gruppe at vælge...

Hvorfor skulle det være den forkerte gruppe. Men ok hvis indlægget
overhovedet slet ikke er vedr børn, men politik/mediers generelle
manipulation mm ja så er det jo nok ikke i en gruppe med famile.barn den
hører hjemme. Men mig gør det nu ikke noget at der skrives her.

LN

Fra : Holst

Dato : 07-10-05 22:23

Jørn Ibsen (slet AD3RY) wrote:

> [...]
> komplet absurde i, at Ekstrabladet gider spilde spalteplads på en
> historie, som de fleste er komplet uinteresserede i.

Så kan man jo bare lade være med at læse Ekstra Bladet. Det er jo den
slags historier, som Ekstra Bladet bringer. Det kan jo ikke komme bag på
nogen, at Ekstra Bladet bringer en artikel om det, hvis Romeo har været
en tur på hospitalet. Victoria og ham fodboldfyren er kendte mennesker,
og så læser man om den i Ekstra Bladet. Det er der ikke noget absurd i.

Er der noget absurd i denne tråd, så er det da, at Lars reagerer, som
han gør.

Og at du synes, at en sådan historie er komplet uinteressant (hvilket
jeg er helt enig med dig i, at den er), betyder jo ikke, at rigtig mange
andre mennesker finder den interessant. Ekstra Bladet, Se og Hør,
Billedbladet og hvad de ellers hedder alle de blade, som jeg kun læser
hos frisøren, sælger jo rigtig godt - netop med det indhold bestående af
den slags historier. Så for mange er historierne slet ikke uinteressante.

> Men det var måske en forkert gruppe at vælge...

Ja.

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-10-05 22:37

Jørn Ibsen (slet AD3RY) skrev:

> [...]
> historie, som de fleste er komplet uinteresserede i.
>
> Men det var måske en forkert gruppe at vælge...

Det var lige sådan at jeg tænkte det da jeg skrev mit indlæg.
Gruppen var både rigtig og forkert.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Søren G

Dato : 10-10-05 10:09

> Det var lige sådan at jeg tænkte det da jeg skrev mit indlæg.
> Gruppen var både rigtig og forkert.

Hvad gør gruppen rigtig ? Det er et politisk budskab du kommer med, og har
som sådan intet at gøre med børn. Du er sur over at du ikke har råd til en
BMX X3. Hvad har det at gøre med børn ?

--
Søren

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-10-05 19:42

Søren G skrev:
> [...]
> som sådan intet at gøre med børn. Du er sur over at du ikke har råd til en

Mit første indlæg handler jo om feberkramper. Det gør at det er den
rigtige gruppe.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Holst

Dato : 10-10-05 19:49

Lars Raaby wrote:

> Mit første indlæg handler jo om feberkramper. Det gør at det er den
> rigtige gruppe.

Så var news:dk.videnskab.sundhed måske mere velvalgt.

Fra : Søren G

Dato : 11-10-05 08:49

> Mit første indlæg handler jo om feberkramper. Det gør at det er den
> rigtige gruppe.

Hvilke af disse sætninger du skrev omhandler barnets feberkramper, og hvilke
af dem omhandler forældrenes formue og mulighed for at tage fridage ?

"Selv om hans far og mor er god for rigtige mange penge kan man godt
blive syg.
Lad os håbe at de giver et par milliarder til forskningen for at finde
udaf hvorfor nogle vores børn får det."

Og

"Åhh nej ikke igen..... godt Far har mulighed for at tage fri fra arbejdet."

Denne gruppe handler om børn, og bare fordi et barn kan få feberkramper er
det ikke den rigtige gruppe. Eventuelt skulle du poste dit indlæg i
dk.videnskab.sundhed hvis du vitterligt er interesseret i at diskuterer
feberkramper. Med mindre du bare er interesseret i at blive vred over alle
de BMW X3'er som barnets forældre har råd at købe. I så fald kunne ville
dk.snak.snik være mere korrekt.

--
Søren

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 19:19

> [...]

> eneste dag. Vi behøver ikke en artikel i Ekstrabladet om en
> begivenhed, som er kendt for de fleste, blot fordi den nu rammer

Det er nu engang sådan, at visse ting i manges øjne bliver interessante, når
det er de kendte, det "rammer". En vis kvindes graviditet og forestående
fødsel eksempelvis.

Bryder du dig ikke om den slags historier, lader du bare være med at læse
den slags.... de er ikke skrevet for dig og mig men for de mange, der ER
interesseret.

> Indlægget vedrører ikke feberkramper. Indlægget vedrører det
> komplet absurde i, at Ekstrabladet gider spilde spalteplads på en
> historie, som de fleste er komplet uinteresserede i.

HVIS de fleste var komplet uinteresserede, kan du roligt gå ud fra, at EB
ikke ville spilde plads på den. EB bruger plads på historier, som mange
gerne vil læse.

> Men det var måske en forkert gruppe at vælge...

Ja det var det vel.

Mvh. Lisbeth