HP 5N slår netværk ihjel
Fra : Martin Mollerup

Dato : 04-10-05 20:05

Jeg har 2 printer der står i den ene ende af bygningen en HP 4100N og en
5N(1), 4100N går i stykker og skal til rep, jeg sætter en anden 5N(2) op,
lidt senere begynder jeg at få opkald om at netværket en meget langsom, jeg
fejlfinder og opdager at det er 5N(1) det gør at ping stiger fra 1 ms til
mellem 400 - 1000 ms, jeg tager den af netværket og ser at den anden 5N(2)
er gået helt i sort(strøm på men ingen lys i display) efter at have tændt og
slukket nogle gange virker den igen, 2 dage efter er det galt med netværket
igen, så er det 5N(2) der laver ravage.

Jeg har prøvet at skifte netkort.

Mit spørgsmål er, hvad kan være årsagen? og er der nogle der har været ude
for det samme?

Mollerup, som har spøgelser i printerne:(

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-10-05 20:23

"Martin Mollerup" <mo@"fjern"soh.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har prøvet at skifte netkort.
>
> Mit spørgsmål er, hvad kan være årsagen? og er der nogle der har været ude

Lige en tanke - ping fra hvad til hvad?
Er det fra en workstation til din server? - isåfald kunne det tænkes det er
printeren der hiver din server ned istedet?
Et typisk symptom på en død jetdirect er at der ingen gang er i display
eller den kun viser stjerner. Har du prøvet andet kabel? - anden port i
hub/switch?
Printeren er den sat op til at spoole på serveren eller printer folk direkte
med ip porte?

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Martin Mollerup

Dato : 04-10-05 23:36

Jeg har prøvet ping fra flere workstationer til flere server på flere vlan,
fra flere SW, flere kabler, flere netkort, begge printer virker fint, så
længe man ikke sætter dem på netverket.

Mollerup

Fra : Jens U. K.

Dato : 05-10-05 08:41

> Jeg har prøvet ping fra flere workstationer til flere server på flere
> vlan, fra flere SW, flere kabler, flere netkort, begge printer virker
> fint, så længe man ikke sætter dem på netverket.

Hvad med et krydset kabel direkte fra pc til printer?
Evt. en sniffer?
/Jens Ulrik

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-10-05 15:50

> [...]
vlan,
> fra flere SW, flere kabler, flere netkort, begge printer virker fint, så

Hvad med firmware i printerne?
Er du sikker på det er printeren der fucker op og ikke switch eller andet? -
har du prøvet en anden?
Hvis du har skiftet netkort så er der næsten kun formatter tilbage i
printeren der kan fucke det op (forudsat du har prøvet at lave en cold reset
eller nvram init på en af dem). Det tvivler jeg godt nok på, men
selvfølgelig det er muligt.

Fra : Martin Mollerup

Dato : 09-10-05 21:47

Nu har sat den ene ind til Direktøren parellel port og sendt den anden til
rep.

Jeg har prøvet fra 2 forskelige SW en cisco 3548 og en 3550, samme problem.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-10-05 09:15

> [...]
> rep.
>
> Jeg har prøvet fra 2 forskelige SW en cisco 3548 og en 3550, samme

Skal jeg være ærlig tror jeg stadigt på et software/config problem.
Hvis du har prøvet med ny jetdirect er det ikke et hardware prob.
Prøv at lav en cold reset på den anden og lad være med at confige den med en
random ip serveren ikke "kender til" - så den bare står uden at der kan
printes til den. Så tror jeg ikke du har nogen problemer