Canon PIXMA iP4000
Fra : Lars HT

Dato : 04-10-05 19:14

Hej

Er det muligt at printe A4-banner-papir (liggende, endeløse baner) ud på
den?

Jeg tror det ikke, men det kan jo være, at der er en, som kan et trick.

Lars

Fra : Max

Dato : 04-10-05 19:41

Hej Lars

> Er det muligt at printe A4-banner-papir (liggende, endeløse baner) ud på
> den?

Fysisk kan det jo ikke lade sig gøre.

Mvh Max

Fra : Lars HT

Dato : 04-10-05 21:04

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Fysisk kan det jo ikke lade sig gøre.

Øh? Hvorfor?

Lars

Fra : Max

Dato : 04-10-05 21:11

Hej Lars

> Øh? Hvorfor?

Fysisk ar åbningen gennem printeren jo ikke stor nok til at
der kan komme liggende A4 stykker papir igennem.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-10-05 21:42

Max wrote:
> Fysisk ar åbningen gennem printeren jo ikke stor nok til at
> der kan komme liggende A4 stykker papir igennem.
> Mvh Max

Næh - det vil jo kræve en A3-printer.

Men stående A4 skulle vel i teorien kunne fungere - men jeg har aldrig set
det i praksis - men der er nok meget, jeg aldrig har set

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Lars HT

Dato : 04-10-05 21:48

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Næh - det vil jo kræve en A3-printer.
>
> Men stående A4 skulle vel i teorien kunne fungere - men jeg har aldrig set
> det i praksis - men der er nok meget, jeg aldrig har set

Okay, forvirring omkring stående og liggende - sikkert mig, som udtrykker
mig forkert!
Banner-papiret svarer til en masse A4-ark, som hæftes sammen med de korte
sider mod hinanden.

Hvorfor kan printeren ikke det? Når den kan fødes med et stykke A4 på den
led, hvorfor kan den så ikke bare blive ved?
Jeg kan max. få lov at definere en papirstørrelse på 21 x 60 cm. - hvorfor
ikke 21 x 500cm ???

Lars

Fra : Max

Dato : 04-10-05 21:58

Hej Lars

> Banner-papiret svarer til en masse A4-ark, som hæftes sammen med de korte
> sider mod hinanden.

OK, du vrøvlede så i det første indlæg, det du har er så A4 papir der er
stående.

Et program som Microsoft Publisher tillader Bannere op til 6,1 m.

Mvh Max

Fra : JS

Dato : 05-10-05 10:53

> Hej Lars

> OK, du vrøvlede så i det første indlæg, det du har er så A4 papir der er
> stående.

Liggende A4 er vel ikke-eksisterende. Det må hedde A3 i endeløse baner.

Fra : Max

Dato : 05-10-05 11:11

Hej

> Liggende A4 er vel ikke-eksisterende. Det må hedde A3 i endeløse baner.

Jeg ville foretrække at kalde en rulle papir på 297 mm. i bredden,
så er der ikke plads til fejltagelser.

Mvh Max

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-10-05 21:39

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> den?
>
> Jeg tror det ikke, men det kan jo være, at der er en, som kan et trick.

I word er der en begrænsning på 55,87 cm i højden, så det er jo ikke
endeløst. Mon ikke det også gælder i andre programmer?
Klistrede lige 2 a4 ark sammen, og det kunne den fint klare med ovenstående
mål.

Kurt
Kurt

Fra : Max

Dato : 04-10-05 21:45

Hej Kurt

> Klistrede lige 2 a4 ark sammen, og det kunne den fint klare med
ovenstående

Hvordan får du dem liggende gennem printeren ?

Mvh Max

Fra : Lars HT

Dato : 04-10-05 21:49

> Hej Kurt

> ovenstående
>
> Hvordan får du dem liggende gennem printeren ?

Misforstå os nu rigtigt!

Lars

Fra : Lars HT

Dato : 04-10-05 21:50

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message

> [...]
> endeløst. Mon ikke det også gælder i andre programmer?
> Klistrede lige 2 a4 ark sammen, og det kunne den fint klare med

Jeg arbejder i et grafisk program, som kan udskrive på banner-papir, men min
canon vil ikke!

Lars

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-10-05 20:56

> Jeg arbejder i et grafisk program, som kan udskrive på banner-papir, men
> min canon vil ikke!
>
> Lars

Det ser ud til at være mere programorienteret end en begrænsning i
printeren. Som en anden anfører kan man i Publisher sætte den op til 6 m, og
jeg prøvede lige i Photoshop 8 at lave et brugerdefineret billede på 12 m i
højden, og det accepterede den. Det var et tilfældigt tal, så den vil nok
også acceptere større.
Jeg har dog ikke prøvet at klistre sammen og printe det ud for med sikkerhed
at se om det virker.

Kurt

Fra : Lars HT

Dato : 05-10-05 23:48

> [...]
> nok også acceptere større.
> Jeg har dog ikke prøvet at klistre sammen og printe det ud for med

Du har ret - det ser ret lovende ud i Publisher! Jeg må lige prøve det!
Vender tilbage!

Lars

Fra : Lars HT

Dato : 06-10-05 13:15

> [...]
> nok også acceptere større.
> Jeg har dog ikke prøvet at klistre sammen og printe det ud for med

Nej, det går desværre ikke. Jeg kan godt definere et langt papir, men når
det skal udskrives, splittes de op i et antal A4-sider. Prøv selv at Vise
Udskriften!

Lars