Sonofon og WAP / HTTP m.m. ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-10-05 18:16

Jeg har nu min telefon (K750i) kørende, men har det problem, at jeg
får fejl i opsætning nå jeg vil tilgå sider der ikke findes i Sonofons
E-Go. Jeg kan eksempelvis ikke angive URL'en www.ibm.dk og hente siden.

Ligeledes kan jeg ikke bruge Gmail's udgående POP3 server via
TLS/SSL (port 9xx).

Hvad skal der til for at få fjernet disse irriterende låse ? Jeg
vil gerne kunne tale med hjemmestrikkede applikationer.

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 04-10-05 18:52

Det der E-Go, er så vidt jeg ved Sonofon's eget Wap system..

Hvis du vil have det fjernet, så skal du forbi en unlocker, og betale det
det nu engang koster - typisk omkr. 200,-

Vedkommende skal så lægge et standard menu system i telefonen (debrandes),
og det tager lidt tid, og er også lidt besværligt...

Hvis du bor i nærheden af en Telecare butik, så gå derind. De har ry for at
være hurtige og billige..

/F

Fra : Georg

Dato : 04-10-05 19:22

"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og det tager lidt tid, og er også lidt besværligt...
>
> Hvis du bor i nærheden af en Telecare butik, så gå derind. De har ry for

Husk at medbringe telefonen... (kunne simpelten ikke lade være)

Fra : Jan

Dato : 07-10-05 08:09

Du kan ALDRIG bruge Gmail udgående POP3 server af Spam-hensyn. Sæt den
udgående til mail.sonofon.dk

Omkring www.ibm.dk kommer jeg fint ind på den som kunde hos Sonofon.

Med e-go opsætningen er du på ingen måde låst til noget. Du kan anytime
vælge en anden side.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-10-05 08:47

Jan explained on 07-10-2005 :
> Du kan ALDRIG bruge Gmail udgående POP3 server af Spam-hensyn. Sæt den
> udgående til mail.sonofon.dk

Tjaa, POP3 kan ikke bruges til udgående mail uanset hvad - og det har
intet med spamhensyn at gøre, det svarer til at bruge en ske til at
male væggen med :)

SMTP derimod, det kan man bruge til at sende post med.

Men er du sikker på det er spamhensyn der gør at Sonofon finder på at
blokere for krypteret SMTP ? (det kører jo iøvrigt heller ikke på port
25)