Computeren fryser (i spil)
Fra : Mikkel Skou

Dato : 04-10-05 13:22

Davs

Jeg har fået et problem med min computer; den fryser pludselig i spil
(spiller primært world of warcraft) - der er intet mønster, men idag ahr jeg
været ude for at den frøs hver 5. minut - nogle gange går der timer imellem.

Jeg får ingen fejlmeddelelse (ud over nogle gange Blizzards egen
fejlmeddelelse fra WOW), og det er forskelligt hvor fast den sidder; nogle
gange kan jeg ctrl-alt-delete til windows, andre gange kan jeg alt-tab'e og
andre gange igen er jeg nødt til at reboote computeren.

Mit system ser således ud;

1,7 ghz
768 mbram
Radeon 9550 (driver er opdateret i sidste uge)
Win XP

Jeg har tidligere kørt med samme opsætning uden problemer, men det skete
også før jeg opdaterede driveren til grafikkortet.

Er der nogen forslag til hvor jeg skal begynde at lede efter fejl?

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-10-05 13:32

Kører du overclocket?
Måske et varmeproblem, specielt grafikkortet.
Måske RAM problemer. Prøv at køre med en RAM stang ad gangen, hvis den samme
fejl kun opstår ved den ene har du fundet årsagen

Fra : Leif Hansen

Dato : 04-10-05 14:56

Ja, start med at støve alle køleprofiler/blæsere af.

/Leif

Fra : ThomasT

Dato : 04-10-05 17:24

Se efter om køleren på grafikkortet har sat sig. Det gjorde min på et
tidspunkt, så jeg skiftede med en passiv-køler.

ThomasT