Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Amortiseringsplan
Fra : Bo Br

Dato : 03-10-05 22:18

Hej

Jeg sidder og fifler med at lave en amortiseringsplan eller en
konsekvensberegning af et givent lån.

Der bliver trukket self. afdrag og renter fra restgælden.

Jeg kan se afdraget bliver trukket fra restgælden, før der bliver
udregnet/betalt renter. Men det er ikke hele ydelsen på lånet der bliver
trukket før renterne bliver udregnet!!!

1) hvad er forholdet imellem renter og afdrag? hvordan bliver de regent
ud?
2) Ydelsen på lånet falder igennem betalingsforløbet er det en % sats
eller hvordan bliver det udregnet.

Bruger alle Kreditforeninger samme måde at regne det ud på, eller er de alle
lige gode til at lave et sådant betalingsforløb uigennemskueligt på
forskellige måder

Håber der er nogen der kan hjælpe.

vh. Bo

Fra : Bo Br

Dato : 04-10-05 14:51

Jeg han u fundet ud af selve beregningen på renterne.

Jeg har stadig et problem med at se hvorfor/hvordan:

Ydelsen på lånet falder igennem betalingsforløbet, er det en % sats
eller hvordan bliver ydelsen beregnet ?

Håber der er nogen der kan hjælpe. Gerne med en formel som kan bruges I
excel

vh. Bo