Tele2
Fra : Frylle

Dato : 03-10-05 19:47

Er der andre herinde der er så uheldige at have tele2.....
hvis ja, får i så også tit underlige udfald på jeres linie og til tider kan
man verken sende eller modtage mail......
har lige ventet en mail på en ting jeg havde budt på... men ak nej tele2
magter åbenbart ik altid at ha styr på deres mailsrv. så nej jeg modtog ikke
den mail jeg skulle ha... og en anden kom ind med et bud lige før slut.....
ja jeg kunne selvfølge sidde klistret foran skærmen for at følge budne....
men når man regner med at det tele selskab man har magter bare lidt... så
skulle man mene at en enkel mail nok skulle kunne komme igenem.....

Bare lige lidt opkast fra mig......

Frylle

Fra : Thomas H.

Dato : 03-10-05 20:28

"Frylle" <Frylle@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Bare lige lidt opkast fra mig......

Pris og kvalitet hænger altid sammen.. Så du har jo fået hvad du har betalt
for.. Skuffelser.. :D

MVH
Thomas H.

Fra : Frylle

Dato : 03-10-05 20:37

Ja det er jo så rigtigt.... men nu er det jo ik billigere end tdc.... så
lige der hænger den ik sammen.... men gir dig ret... så skulle tele2 jo nok
bare være halvt så dyrt som det er n.

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-10-05 21:13

Frylle wrote:
CUT
>... men ak nej tele2
> magter åbenbart ik altid at ha styr på deres mailsrv.
CUT

Er det deres mailserver der er problemer med ?
Så find dog en anden der kan give dig en e-mail
adresse, Gmail, Yahoo!, Hotmail etc..

Martin.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-10-05 07:00

> Er det deres mailserver der er problemer med ?
> Så find dog en anden der kan give dig en e-mail
> adresse, Gmail, Yahoo!, Hotmail etc..

Ja men hvis nu du gerne vil bruge f.eks. Outlook, - Tele2 blokerer port
25, så du kan ikke umiddelbart bruge andre SMTP-servere.

--
Michael

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 04-10-05 08:31

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> Ja men hvis nu du gerne vil bruge f.eks. Outlook, - Tele2 blokerer
> port 25, så du kan ikke umiddelbart bruge andre SMTP-servere.

Nogle udbydere af mailhoteller har alternative SMTP-porte netop pga
dette.

/klaus

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-10-05 09:52

> Nogle udbydere af mailhoteller har alternative SMTP-porte netop pga
> dette.

Derfor ordet "umiddelbart" i mit indlæg ;)

Jeg benytter også selv denne løsning, da jeg ikke kan leve med T2's
ekstreme delay på levering af post.

--
Michael

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 04-10-05 10:25

Michael Kjærsgård wrote:
> Jeg benytter også selv denne løsning, da jeg ikke kan leve med T2's
> ekstreme delay på levering af post.

Så skal du lade være med at spekulere ret meget over at du jo faktisk
betaler for at bruge Tele2's SMTP servere :)

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-10-05 10:51

> Så skal du lade være med at spekulere ret meget over at du jo faktisk
> betaler for at bruge Tele2's SMTP servere :)

Ja, det må jeg jo så gøre ;)
Men teoretisk betalte jeg jo egentlig også for at bruge den alternative
SMTP-server, så...:)

--
Michael

Fra : Frylle

Dato : 04-10-05 13:33

Ja jeg har også selv vent muligheden med at bruge andre srv.. men blev enig
med mig selv om at jeg skal ha hvad jeg betaler for.... så 2 opringninger og
lidt kloge ord fra mig... og svupti.. nu køre det sgu..(lad os så lige se
hvor længe)
snakkede først med et supporter der mente at det måske kunne være min
forbindelse, så han bad mig teste min hastighed???? jeg undrede mig bare
lidt... og ringede så igen 1 time senere. og fik en anden...

Frylle

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 04-10-05 10:36

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> wrote in message

> Så skal du lade være med at spekulere ret meget over at du jo
> faktisk betaler for at bruge Tele2's SMTP servere :)

Netop dette gør at Tele2 bør gøre noget ved problemet. Ifølge indlæg i
de interne T2-grupper skulle problemet være løst 7/10.

Men man kan da undre sig over at T2 i Danmark bruger fælles mailserver
med T2 i Sverige (jf nslookup på smtpserver.tele2adsl.dk og
mail.tele2.se). Kan være at DK får egen server 7/10... (c:

/klaus

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 05-10-05 11:49

"Frylle" <Frylle@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> budne.... men når man regner med at det tele selskab man har magter bare
> lidt... så skulle man mene at en enkel mail nok skulle kunne komme

Næh nej, jeg er så heldig at have ADSL hos Tele2, jeg er tidligere Tiscali
ADSL kunde.
Min forbindelse kører glimrende, uden problemer.
Har egen mailserver på forbindelsen og oplever ingen problemer med at sende
og modtage.
Mvh
Torben
http://swampthing.dk/

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-10-05 16:26

Hej Torben Schou Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Næh nej, jeg er så heldig at have ADSL hos Tele2, jeg er tidligere
> Tiscali ADSL kunde.
> Min forbindelse kører glimrende, uden problemer.

Ja, jeg er også ved at være optimistisk, hvad angår selve opkoblingen.
Nu har det trods alt stået på en 4 mdr. eller så, stadig uden af mærke
nogen form for kvalitetsfald. Ville det ske, ville det antagelig være
sket.

--
Hygge fra Århus - Rudi
(der altså også har samme World Online-opkobling som fra starten i