Trådløs overførsel af video/lyd
Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-10-05 19:19

Hej i gruppen

Hvor finder jeg noget "grej" sender og modtager til at sende video og lyd
fra min computer til TV/anlæg i stuen?
Har prøvet en vens Medion sæt, som er radiostyret i 2.4 GHz området, står
der på æsken, sikkert analog, for der er meget støj på billedet, og lyden
skratter, selvom der kun er 5 meter og 2 væge imellem sender og modtager.
Kan man få noget som er digitalt? det skal nævnes at jeg også har trådløs
netværk i 2.4 GHz området, så det skulle gerne "spille" sammen med det.

Mvh.
Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-10-05 19:40

Michael Nielsen wrote:
> Hvor finder jeg noget "grej" sender og modtager til at sende
> video og lyd fra min computer til TV/anlæg i stuen?

Når det ikke må være med RF signal, så kan en medieafspiller
bruges, de bruger 802.11 standarden (trådløst netværk).
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=104680

Jeg har dog testet Amitechs HomeLink og er ikke voldsomt
begejstret, serveren som udbyder filerne virkede ikke altid,
menuerne var ekstremt langsomme og den kunne ikke afspille
halvdelen af mine filmsekvenser eller musikstykker...
Jeg er noget til den konklusion, at en PC med Windows MediaCenter
Edition, i netværk med "den anden PC i hytten", er den bedste
løsning.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-10-05 19:14

> [...]
> Jeg er noget til den konklusion, at en PC med Windows MediaCenter Edition,
> i netværk med "den anden PC i hytten", er den bedste løsning.

Hey, tror måske at i har misforstået mig lidt, eller også var jeg ikke
præcis nok, det er nok det sidste

Jeg mente ikke at det skulle være så det kører over WLAN, men at det ikke
måtte gå ind og forstyrer det eller blive forstyret er WLANet.

Det må altså godt være en sender og en modtager, uden det store, ud over at
sende og modtage Video og audio, mellem PC og mit TV.

Det skal bare helst være noget digital noget, men synes ikke at jeg kan
finde noget på EDBpriser.dk, eller også ved jeg ikke hvad jeg skal søge
under.

Mvh.
Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-10-05 22:48

Michael Nielsen wrote:
> Jeg mente ikke at det skulle være så det kører over WLAN, men
> at det ikke måtte gå ind og forstyrer det eller blive
> forstyret er WLANet.

Så vidt jeg ved er der kun 2 muligheder for trådløs overførsel af
billede og lyde;
- RF signal
- WLAN

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-10-05 23:29

> Så vidt jeg ved er der kun 2 muligheder for trådløs overførsel af billede
> og lyde;
> - RF signal
> - WLAN

Oki, har du nogle bud på noget med RF signal?

Mvh.
Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-10-05 10:00

Michael Nielsen wrote:
> Oki, har du nogle bud på noget med RF signal?

Ja, jeg har et fra Medion liggende, men ofte bliver signalet
forstyrret hvis vi går "imellem sender og modtager" og det er det
jeg forstår du vil undgå...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Michael Nielsen

Dato : 08-10-05 13:10

> Ja, jeg har et fra Medion liggende, men ofte bliver signalet forstyrret
> hvis vi går "imellem sender og modtager" og det er det jeg forstår du vil
> undgå...

Ja sådan en gang skrammel (Medion sæt) har jeg også liggende, men ikke
brugbar til video, dog kan man hører lyden, men det skratter.

Mvh
Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-10-05 18:49

Michael Nielsen wrote:
> Ja sådan en gang skrammel (Medion sæt) har jeg også liggende,
> men ikke brugbar til video, dog kan man hører lyden, men det
> skratter.

Jeg har dog brugt det med stor glæde, det var bare tit lyd og
billede skrattede og vi måtte opgive at se filmen eller hører
musikken...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Michael Nielsen

Dato : 10-10-05 17:38

> Jeg har dog brugt det med stor glæde, det var bare tit lyd og billede
> skrattede og vi måtte opgive at se filmen eller hører musikken...

Kender du tilsvarende sæt i en bedre kvalitet, som kunne sende støjfrit?

Mvh.
Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-10-05 21:19

Michael Nielsen wrote:
> Kender du tilsvarende sæt i en bedre kvalitet, som kunne sende
> støjfrit?

Ja, men dem har jeg nævnt (så skal der bruges WLAN)...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-10-05 20:13

"Michael Nielsen" <leahcim@chicks.dk> wrote in

> [...]
> og modtager. Kan man få noget som er digitalt? det skal nævnes at jeg
> også har trådløs netværk i 2.4 GHz området, så det skulle gerne

En af mine kammerater købte et surround sæt fra Philips som har "Streamium"
(mx6000i)- det virker faktisk forbavsende godt med divx, xvid, netradio
osv. over netværket - i hvert fald med 802.11g (54mbit) - det understøtter
også b standarden (11 mbit), men det ved jeg ikke om virker lige så
godt/flydende når man også bruger netværket til andre ting.

Det virker ved at man installerer et eller andet Philips server-software på
sin pc og så kan streamium boxen snakke sammen med pc'en på den måde.

Philips er også begyndt at indbygge det i nogen enkelte tv. Så behøver man
ikke andet end sin eksisterende PC og så et fladskærmstv fra Philips - så
er man kørende :)

http://www.streamium.com/products/streamiumtv/

Det er ikke billigt, men det virker :D - det bliver dog spændende at se om
det er noget der slår an og kommer med i de dyre modeller med 1920x1080p
hdtv opløsning.

Men det er nok at skyde lidt over målet i forhold til hvad du søger ;)

Mvh.
Flemming

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-10-05 19:15

Fra : Michael Nielsen

Dato : 10-10-05 22:16

> [...]
> på
> sin pc og så kan streamium boxen snakke sammen med pc'en på den måde.

Har kigget lidt på den, men synes kun at jeg kan se at de boxe understøtter
andet en WEP 64 og 128 bit, kører med WPA på mit netværk, ved du om det er
korrekt?

Mvh.
Michael

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 14-10-05 19:53

Michael Nielsen wrote:

> [...]
> noget som er digitalt? det skal nævnes at jeg også har trådløs netværk > i
> 2.4 GHz området, så det skulle gerne "spille" sammen med det.

Jeg vil lige vise dig denne relativt billige opsætning med D-Links DSM 320,
som har været nævnt. Her er den i en opsætning, hvor mediaplayeren som det
eneste skal kables med Tv'et. Men jeg ved ikke om det passer med resten af
det, du har? Resten er trådløst og kan styres med én fjernbetjeneing,
samtidig med at pc'en kan bruges uafhængigt af, om man ser video, film,
billeder, eller hører musik på og over Tv'et. Klik på Flash-knappen:
http://shortlink.co.uk/618

JAF

Fra : Michael Nielsen

Dato : 15-10-05 06:52

> [...]
> fjernbetjeneing, samtidig med at pc'en kan bruges uafhængigt af, om man
> ser video, film, billeder, eller hører musik på og over Tv'et. Klik på

Jo det er også de baner jeg er begyndt at tænke i, ved du hvad den koster i
dk og hvor den kan købes?

Har også kigget lidt på Kiss' produkter, deres DVD afspillere med de media
funktioner.

Mvh.
Michael