lege for handikappede børn
Fra : karsten & Pia

Dato : 03-10-05 15:13

Hej er der nogen der har forslag til lege for handikappede børn (3-7 år),
det er alle former for handikaps vi snakker om, altså skal legene dække
bredt, lige fra autisme til svært udviklingshæmmede.

Jeg spørger da jeg ikke har personligt kendskab til hvad børn i den
målgruppe kan lege med, og jeg skal komme med et forslag til brug i en
praktisk opgave.

MVH Pia

Fra : Holst

Dato : 03-10-05 15:19

karsten & Pia wrote:

> [...]
>
> Jeg spørger da jeg ikke har personligt kendskab til hvad børn i den
> målgruppe kan lege med, og jeg skal komme med et forslag til brug i en

Handicappede børn leger ligesom almindelige børn.

Selvfølgelig vil deres funktionsnedsættelse være en forhindring vil
visse lege, men ellers leger de da det samme. De er såmænd bare børn,
mere mærkelige er de ikke.

Fra : karsten & Pia

Dato : 03-10-05 16:49

> [...]
>
> Selvfølgelig vil deres funktionsnedsættelse være en forhindring vil visse
> lege, men ellers leger de da det samme. De er såmænd bare børn, mere

Okay så lad mig spørge på en anden måde: hvilke lege kan man lege med et
barn der sidder i rullestol, der ikke kan gøre brug af arme og ben og som
ikke har noget andet sprog end tegn til tale?
Jeg efterlyser måske en sanseleg el. lign. som både et voldsomt handikappet
barn og et barn med mindre handikaps kan lege. Men min fantasi har svigtet
mig.

MVH Pia

Fra : Holst

Dato : 03-10-05 17:04

karsten & Pia wrote:

> [...]
> barn og et barn med mindre handikaps kan lege. Men min fantasi har svigtet

Sanglege er altid gode.

Fra : karsten & Pia

Dato : 03-10-05 17:09

"Holst" <newsoct05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Sanglege er altid gode.

Ja det bliver nok også noget i den stil eller måske dukke teater med en
historiefortæller, der kan alle være med.
Takker for dit svar.

MVH Pia

Fra : Holst

Dato : 03-10-05 17:21

karsten & Pia wrote:

> Ja det bliver nok også noget i den stil eller måske dukke teater med en
> historiefortæller, der kan alle være med.

Man kan jo så diskutere, om dukketeater er en "leg". At sætte dem foran
et dukketeater er jo lidt det samme som at sætte en dvd på

Men det er altid vanskeligt at få disse stærkt fysisk handicappede børn
med i en leg, for nogen af dem kan jo ikke meget mere end blot kigge på.
Det er dog min erfaring, at mange handicappede børn også har endog
meget stor fornøjelse af blot at kigge på og være en del af
fællesskabet, tages med på råd og lignende.

Fra : Smed & Mikaelsen

Dato : 04-10-05 14:38

Slalom-stafet er også et hit!

Sanse ting: brug lyde, lys, lugte/dufte, smag osv.