Start-problemer (POST)
Fra : Sven

Dato : 03-10-05 15:05

Hej.
Når jeg slukker for min PC, og den når at blive "kold", så har den
startbesvær. Når jeg trykker på tænd-knappen, så starter CPU-blæseren, og
lidt efter starter grafikkort-blæseren, men så sker der ikke mere. Intet
billede, ikke noget bootforsøg og ikke noget bip fra PC-højttaleren. Jeg kan
så slukke bagpå PSU'en, og tænde igen efter ca 5 sekunder, og så kommer den
de fleste gange i gang igen, men nogen gange skal jeg gennem dette flere
gange.
hardware er:
Athlon 4000+
ASUS A8N-SLI
Gainward 7800GTX Golden Sample
Audigy 2 ZS
2 Maxtor sata HD
Silicon RAID controller med 2x200 GB PATA diske i RAID 0
2x512 MB Corsair ram PC3200LL
MIST 500w PSU (pt brændt af, har det noget at gøre med dette?)
Thermal take NoiseControl 480W PSU med 20 pins strømstik forbundet med
20->24 pins adapter

(Fejlen er der med begge PSU'er)

Hvordan finder jeg fejlen, når der ikke er noget billede? Hvad er de
allerførste ting den gør i en POST?

Sven

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-10-05 15:57

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan så slukke bagpå PSU'en, og tænde igen efter ca 5 sekunder, og så
> kommer den de fleste gange i gang igen, men nogen gange skal jeg gennem

Jeg har oplevet ovenstående et par gange, og da var det i begge tilfælde
psu, som var defekt.

Kurt