Logon-dimmer til Stofanet (UNIX-netværkssj~
Fra : "Søren Hansen"

Dato : 07-06-01 22:34

Jeg havde egentlig sat mig for, at lave en login-dimmer til Stofanet, men
det lader til at være en anelse mere avanceret, end jeg lige havde regnet
med..
Ideen er, at der skal laves en socket, connect()'es til 192.168.30.2 på
port 259, ventes på "ogin:", sendes et brugernavn, ventes på "assword:"
og sendes et password. Men recv() vil ikke helt som jeg vil.. Noget går i
hvert fald galt.. Nogen, der kan hjælpe?

Platformen er Linux..

--
Salu2, Søren.

Fra : Mads Toftum

Dato : 07-06-01 22:46

On Thu, 07 Jun 2001 23:33:36 +0200, "Søren Hansen" <sh@freesite.dk>
wrote:

> [...]
>og sendes et password. Men recv() vil ikke helt som jeg vil.. Noget går i
>hvert fald galt.. Nogen, der kan hjælpe?

Hvad går galt? Hvordan ser koden ud?
Se evt. http://www.regnecentralen.dk/thm/sw/slic/

vh

Mads Toftum, QDPH
som på USENET repræsenterer sig selv og ingen andre.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-06-01 01:04

"Søren Hansen" <sh@freesite.dk> wrote in message
> [...]
> og sendes et password. Men recv() vil ikke helt som jeg vil.. Noget går i
> hvert fald galt.. Nogen, der kan hjælpe?

husker du at recv ikke nødvendigvis læser hele strengen?
Du skal have en eller anden form for funktion der recv'er indtil et vist
tegn er sendt fx. ':'

- Michael Rasmussen

Fra : Peter Seidler

Dato : 08-06-01 23:47

Søren Hansen <sh@freesite.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:20010607.233331.1626276121.10237@homer.stofanet.dk...
> Jeg havde egentlig sat mig for, at lave en login-dimmer til Stofanet, men
> det lader til at være en anelse mere avanceret, end jeg lige havde regnet
> med..

Hvad med bare at lave et expect script?
Det skulle ikke være så svært.

--
Peter Seidler

Fra : aslak

Dato : 09-06-01 09:48

> [...]
> og sendes et password. Men recv() vil ikke helt som jeg vil.. Noget går i
> hvert fald galt.. Nogen, der kan hjælpe?

Jeg har lavet SWIC som er et stofa program til windows, OS skulle dog ikke
være afgørende her. Først pakker jeg en string der hedder
"<login>\n<password>\n<1>\n" og sender den, hvorefter jeg bruger denne løkke
til at modtage med:

//while we haven't received "authenticated" -> receive more or quit
while (kmpsearch("authenticated",LPCSTR(m_strAnswer)) < 0)
{
//if we have received "exceeded" = traffic limit exceeded
if (kmpsearch("exceeded",LPCSTR(m_strAnswer)) != -1)
{
m_sockServer.Close();
return SOCK_IO_ERR_EXCEEDED;
}
//if we have received "found" = bad loginname
if (kmpsearch("found",LPCSTR(m_strAnswer)) != -1)
{
m_sockServer.Close();
return SOCK_IO_ERR_LOGIN;
}
//if we have received "denied" = bad password
if (kmpsearch("denied",LPCSTR(m_strAnswer)) != -1)
{
m_sockServer.Close();
return SOCK_IO_ERR_PASSWORD;
}
//if we have received "FEJL" = error while receiving
if (kmpsearch("FEJL",LPCSTR(m_strAnswer)) != -1)
{
m_sockServer.Close();
return SOCK_IO_ERR_COMM;
}
//nothing interesting rerceived -> receive more
this->ReceiveMsg();
}

Og det virker fint...

mvh Rasmus

Fra : Anders Borum

Dato : 09-06-01 10:18

"Søren Hansen" <sh@freesite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og sendes et password. Men recv() vil ikke helt som jeg vil.. Noget går i
> hvert fald galt.. Nogen, der kan hjælpe?

En ting man tit glemmer er at telnet-protokollen (som stofas login-procedure
bygger på) _ikke_ bare fungerer ved at sende tekst frem og tilbage via en
socket, men har til formål at give terminalegenskaber over et netværk. Først
skal man derfor gennem en initialiseringsfase, hvor der forhandles om
terminalens egenskaber fx. hvilket tegn der bruges til at slette. Man
modtager tegnsekvenser der starter med \0xff og skal så alt svare om man
ønsker at understøtte disse options. Det kan tænkes at selve
telnet-sessionen aldrig rigtig kommer igang fordi du ikke reagerer på disse
tegnsekvenser. Det har jeg oplevet nogle gange.

Det er altsammen beskrevet i rfc 854.

Hilsen Anders