variabel med linjeskift via link
Fra : Mads Madsen

Dato : 03-10-05 11:44

Hej
Er det muligt at sende en variabel med linjeskift via link - altså:

www.domæne.dk/test.php?test=en masse tekst [linjeskift] mere tekst

Mvh Mads

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-10-05 13:22

Mads Madsen brought next idea :
> www.domæne.dk/test.php?test=en masse tekst [linjeskift] mere tekst

Et <textarea> klarer det fint, du skal bare urlencode det før du sender
det. Dvs, hvis du udskriver linket skal du bruge url_encode()
funktionen når du udskriver det fra PHP.

Fra : Mads Madsen

Dato : 03-10-05 13:40

Hej igen
Problemet er at linket kommer fra et excel-ark så skal nærmest være i selve
linket at linjeskiftet skal være den laver fint mellemrum om til %20
automatisk.
Men det netop et <textarea> bland andet der skal bruge info fra linket.

Mvh Mads

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-10-05 13:46

Mads Madsen submitted this idea :
> [...]
> automatisk.
> Men det netop et <textarea> bland andet der skal bruge info fra linket.

Jeg er ikke helt med på hvad det er du skal lave...

Fra : Mads Madsen

Dato : 03-10-05 13:53

Hej igen

Planen er at der genereres en masse info fra et excelark. Den info ender ud
i et link nederst på siden af excelarket altså:

www.domæne.dk/inxex.php?variabelsomknyttersigtilettextarea=enmassetekstosv[linjeskift]meretekst

når man så killer på det link skulle det vises i et textarea på følgende
måde:

|enmassetekst |
|meretekst |
| |
altså at det der står efter (hvis det kan lade sig gøre) [linjeskift] kommer
i en ny linje i textareaet.

Summasumarum: Jeg leder efter en eller anden måde man kan lave linjeskift i
en variabel i en link.

Håber det forståes - lidt svært at forklare

Mvh Mads

Fra : Mads Madsen

Dato : 03-10-05 14:07

Hej
Har selv fundet svaret %0D (giver ny linje) er hemmeligheden

Mvh Mads