Hjælp til NAT på Zyxel Prestige 334WT
Fra : Thomas Demant

Dato : 03-10-05 08:13

Jeg har lidt problemer med min nyindkøbte router, en ZyXEL Prestige 334WT.
Jeg har sat NAT op som jeg skal bruge det og det virker fint nok, men kun
"ude fra". Prøver jeg at tilgå f.eks. min webserver via min WAN IP, når jeg
er på lokalnetværket får jeg routerens webinterface frem (køre på port 80).
Et forsøg på at forbinde til port f.eks. 5888 resultere blot i time-out,
trods der køre en server på netværket og NAT er sat op til denne.
Når jeg pinger mit domænenavn (fra mit logalnetværk) får jeg fat i min WAN
IP, tracer jeg denne får jeg, som det eneste hop, mit hostname fra min
internetudbydder (535AB3C3.flatrate.dk).
Firewallen er slået fra og OTIS er slået fra.
Er der nogen der har et godt bud?

På forhånd tak.

--
Thomas
4990 Sx

Fra : Carsten

Dato : 10-10-05 16:30

Thomas Demant wrote:

> [...]
> min internetudbydder (535AB3C3.flatrate.dk).
> Firewallen er slået fra og OTIS er slået fra.

Hej Thomas

jeg har en Zyxel 650 og for at få den til at virke sådan som du ønsker
må jeg gøre som følger.

(Slå evt telnet access til via webinterfacet)
og derefter,
telnet 10.0.0.1 23023
password
-> 24. System maintenance
-> 8. Command Interpreter Mode
ras> sys edit autoexec.net
Tilføj "ip nat loopback on" (med i - gem med x)

Og så skulle den ged være barberet, så snart du har rebootet
routeren. Hvis du ikke vil det, kan du skrive "ip nat loopback on" i
kommandoprompten, men så har du helt sikkert glemt denne opskrift ved
næste reboot, hvor det så viser sig ikke at virke alligevel

Med denne besværgelse kan jeg tilgå din routers WAN IP fra dit LAN.
jeg er næsten sikker på at du må samme vej for at få din Prestige 334WT
til at virke.

/Carsten

Fra : Thomas Demant

Dato : 10-10-05 18:18

"Carsten" <spam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas Demant wrote:
> -> 24. System maintenance
> -> 8. Command Interpreter Mode
> ras> sys edit autoexec.net
> Tilføj "ip nat loopback on" (med i - gem med x)
Mange tak. Det var lige det der skulle til.

--
Thomas