Dansk IBAN og SWIFT?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-10-05 07:12

Hvis man har nedenstående (internationale) bankoplysninger:

Bank : Sydbank
IBAN-nr. : DK0371600000235601
SWIFT-adresse : SYBKDK22

hvordan oversætter man dem til noget brugbart, hvis man skal sende penge
fra sin danske netbank til firmaet?

Jeg gætter på at det er

Reg.nr.: 0371
Kontonr.: 235601

men det kunne vel også være

Reg.nr.: 3716
Kontonr.: 235601

eller noget helt tredje.

-cb

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-10-05 11:31

Claus E Beyer wrote:
> [...]
> IBAN-nr. : DK0371600000235601
> SWIFT-adresse : SYBKDK22
>
> hvordan oversætter man dem til noget brugbart, hvis man skal sende penge

Reg. 7160, konto 235601.

De to første cifre efter DK er check-cifre - ellers var dit gæt godt nok.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-10-05 15:59

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i

> Reg. 7160, konto 235601.

> De to første cifre efter DK er check-cifre - ellers var dit gæt godt
> nok.

Tak!

Derudover synes jeg at det er for dårligt at et dansk firma kun anfører
sine internationale betalingsdata og ikke også på "dansk form".

Claus

Fra : anders majland

Dato : 03-10-05 11:30

> Bank : Sydbank
> IBAN-nr. : DK0371600000235601
> SWIFT-adresse : SYBKDK22

> Reg.nr.: 3716
> Kontonr.: 235601

Efter at jeg lige har kigget på min egen sydbank konto - vil jeg gætte på
reg nr 7160 og ellers samme kontonummer.

Mit regnr er 7117 og der står DK46 foran så hvis eller formatet er fast
burde det være sådan
Men ellers så ring til en tilfældig sydbank og bed dem bekræfte det.

/A