Homer Simpson. Verdens helt. Min helt.
Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-05 02:47

Homer Simpson. Verdens helt. Min helt.

Hollywoods mest populære personlighed er målt at være
tegneserie-familiefaderen Homer Simpson.
Han nyder at være nøgen, incl offentligt, og han skider i sin have.
Han er også i serien extremt populær - måles til at være Springfield
bys mest værdsatte medmenneske.
"Den der kun tager spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun
har faktisk fattet begge dele dårligt" belærer civilingeniør Piet Hein
os alle.
Nogle tager Homer som en kuriøsitet.Som en sjov absurditet Jeg tager
ham ret alvorligt mens jeg morer mig
HC Andersens overmand, Matt Groening, er med sine tyske rødder dybt
forankret i Nietzsche, og Homers kloge datter citerer denne
digterfilosof, bl.a. "Det man ikke før af, bliver man stærkere af".
Også en overdrivelse. Fra en tænker med humor.
Om jeg tager Groening-budskaberne for seriøst, det er en smagssag. Her
lidt om smag og behag, der er forskellig.

" Taste has no system and no proofs.
Susan Sontag

" The world is governed by opinion.
Thomas Hobbes

"Enhver generation finder forældrenes smag rædselsfuld.
Frithiof Brandt

"Alle mennesker er lidt mærkelige, undtagen du og jeg, og selv du er
lidt mærkelig. Robert Owen

" Vi har kun afsmag for andres forfængelighed, når vor egen
forfængelighed har afsmag for den. Nietzsche
FRA SMAGSDOMMER-TALEN DER REGERER LANDET NU
" Almindelige mennesker skal ikke
acceptere ekspertudtalelser som det sidste udsagn og den skinbarlige
sandhed, for så snævres den offentlige debat ind og bliver til sidst
en debat mellem eksperter.........
Befolkningen skal ikke finde sig i løftede pegefingre fra såkaldt
eksperter, der mener at vide bedst. Eksperter kan være gode nok til at
formidle faktisk viden. Men når vi skal træffe personlige valg, er vi
alle eksperter Anders Fogh Rasmussens første nytårstale