Automatisk besked ved ændring af et site
Fra : Benny Andersen

Dato : 02-10-05 17:39

Findes der et program der kan arbejde i baggrunden - altså uden om
browseren - der kan fortælle når der sker ændringer/opdateringer på et site?
Mvh Benny Andersen

Fra : Jim

Dato : 02-10-05 18:05

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der et program der kan arbejde i baggrunden - altså uden om
> browseren - der kan fortælle når der sker ændringer/opdateringer på et
> site?
> Mvh Benny Andersen

Det kan din IE6.0 allerede.
Jeg er bare ikke så god til at forklare dig, hvorledes du bærer dig ad.
Du skal i alle fald sætte det pågældende site til autosync. Og i et af
fanebladene på sitets genvej kan du sætte den til at give dig besked pr.
mail.
Der er sikkert nogen, som kan give en bedre forklaring.
Håber det lykkes for dig.

Mvh. Jim.

Fra : MN

Dato : 02-10-05 20:18

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> wrote in message
> Findes der et program der kan arbejde i baggrunden - altså uden om
> browseren - der kan fortælle når der sker ændringer/opdateringer på et
> site?
> Mvh Benny Andersen
Tilmeld dig her og få en mail når et website ændres.

http://www.changenotes.com

Mogens

Fra : Benny Andersen

Dato : 03-10-05 15:10

> Tilmeld dig her og få en mail når et website ændres.
>
> http://www.changenotes.com
>
> Mogens

Tak! Men den kan kun give besked een gang dagligt. Jeg ville godt have en
scanning af siden f.eks. hvert femte minut.
Så vidt jeg kan finde ud af kan man ikke få windows til at synkroniserer
autmatisk på en side så ofte - eller hur?

Mvh Benny Andersen

Fra : Jim

Dato : 03-10-05 15:14

> [...]
> Så vidt jeg kan finde ud af kan man ikke få windows til at synkroniserer
> autmatisk på en side så ofte - eller hur?

Jeg har set et lille script, hvor du kan hente den pågældende side ind i din
egen site, og så er det bare med at programmere en 'refresh' ind i scriptet.
Jeg vil se, om jeg kan finde den igen.

Mvh.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-10-05 15:33

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> posting:

>Tak! Men den kan kun give besked een gang dagligt. Jeg ville godt have en
>scanning af siden f.eks. hvert femte minut.

Skal ikke helt kunne sige, hvor godt det passer til dit ønske, men
du kan prøve følgende i Opera:
Højreklik på en side, vælg "opd. auto."

--
What is life, except excuse for death,

--== http://better-browser.info ==--

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 04-10-05 16:34

Benny Andersen skrev:

> Findes der et program der kan arbejde i baggrunden - altså uden om
> browseren - der kan fortælle når der sker ændringer/opdateringer på
> et site? Mvh Benny Andersen

Såfremt sitet har en RSS-feed, så brug dog en Feed-reader i stedet! Det
er lige netop derfor det er lavet.

Et godt eks er TV2 eller DR. De har en masse nyhedssider som bliver
opdateret hele tiden. Med www.abilon.org eller www.rssbandit.org så kan
du få dine nyheder hvert minut hvis det skulle være! (du skal dog også
lige være opmærksom på, at du skaber en smule trafik hver gang du skal
tjekke!)
Dette er for eks. linket til tv2s 15 seneste nyheder:
http://nyhederne.tv2.dk/rss/nyhederne.xml

Claus

Fra : Benny Andersen

Dato : 04-10-05 22:45

"Claus Jacobsen" <Claus@spammigikke.dk> skrev i en meddelelse

> Såfremt sitet har en RSS-feed, så brug dog en Feed-reader i stedet! Det
> er lige netop derfor det er lavet.
> Claus
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jep!
Du har ret det er mægtig smart med RSS. Jeg har så også fundet et program
der kan det andet, så nu er jeg bogstavelig talt helt opdateret.
Mvh Benny Andersen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 05-10-05 16:33

Benny Andersen skrev:

> [...]
> Du har ret det er mægtig smart med RSS. Jeg har så også fundet et
> program der kan det andet, så nu er jeg bogstavelig talt helt

:) fagre nye verden! pas på. Det kan også hurtigt blive en alvorlig
tidsrøver, da man hurtigt kan komme til at bruge langt mere tid på at
læse, da informationen kommer så let til en!

Claus