Læse text fil fra bunden
Fra : Martin Svenningsen

Dato : 07-06-01 22:15

Er det muligt at læse en text fil fra bunden

koden er som eks.

DIM TextStream, tekstfil

tekstfil = "c:\g6 ftp server\ftp.log"

Const OpenFileForReading = 1

Set TextStream =
CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetFile(tekstfil).OpenAsTextStream(OpenFileForReading)

Do While Not TextStream.AtEndOfStream

Response.Write server.htmlencode(TextStream.ReadLine)

Loop

TextStream.Close

kan der indsættes noget ala DESC

Mvh.
Martin

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-06-01 23:24

"Martin Svenningsen" <ms@REMOVEmartinsvenningsen.com> wrote in message
> Er det muligt at læse en text fil fra bunden

Smuk er den ikke men det skulle vist nok virke (Utestet):
DIM TextStream, tekstfil
tekstfil = "c:\somefile.txt"
Const OpenFileForReading = 1
Set TextStream =
CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetFile(tekstfil).OpenAsTextStrea
m(OpenFileForReading)
reDim arrTemp(0)
i=-1
Do While Not TextStream.AtEndOfStream
i=i+1
Redim Preserve arrTemp(i)
arrTemp(i)=TextStream.ReadLine
Loop
for i = 1 to Ubound(arrTemp)
Response.write arrTemp(Ubound(arrTemp)-i) & "<BR>"
next

Erase arrTemp

TextStream.Close
Set TextStream = Nothing

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 08-06-01 16:30

Jakob Andersen wrote:
> i=i+1
> Redim Preserve arrTemp(i)

Dette er en ganske langsom måde at lave et array. Du tvinger asp til at
kopiere arrayet for hver udviddelse. MS forslår at du udvidder dit array
i store trin. Du kunne eks. starte med et array med plads til 100
elementer og udvidde til det dobbete, når det bliver nødvendigt.

--
Lauritz

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-06-01 16:33

"Lauritz Jensen" <lauritz2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> i store trin. Du kunne eks. starte med et array med plads til 100
> elementer og udvidde til det dobbete, når det bliver nødvendigt.

Jeps, er godt klar over det. Men det er lidt svært at vænne sig til, det
strider mod den (eller min) normale logik, især når jeg er vand til at
skrive i andre sprog hvor mn har en hel del flere Array funktioner f.eks. i
JS som har push() methoden.

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 08-06-01 16:43

Martin Svenningsen wrote:

> Er det muligt at læse en text fil fra bunden

Jeg tror du måske kan bruge Skip-methoden på TextStream-objektet (ikke
SkipLine). Du kan så lave et gæt på hvor lang en linie er eks. 100 tegn
og hvis du skal bruge 20 liner skip'er du til fillængden minus 2000. Så
læser du og finder ud af om du mangler noget, laver et nyt gæt og læser
resten. Om det er en fordel at gøre dette vil en lille test kunne svare
dig på, men fordelen skulle være at asp ikke er nød til at læse hele
filen ind i hukommelsen (eller røre den overhovet), men blot kan hoppe
hen over den (hvis du bruge skipline skal den jo ind at undersøge hvert
eneste tegn, for at se om det er et linie skift).

--
Lauritz

Fra : Martin Svenningsen

Dato : 09-06-01 08:41

Tak til Jakob for hans eksempel, det virker fint, men for pokker hvor kører
det langsomt ved en text fil størelse på bare 2 mb.

Og tak til Lauritz for hans Ide som skal prøves.

Mvh.
Martin

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-06-01 11:12

"Martin Svenningsen" <ms@REMOVEmartinsvenningsen.com> wrote in message

Fordi som lauritz siger det er en dårlig måde heletiden at redimme arrayet.
Istedet burde man sætte Arrayet til 100 og så udvide det hvis det bliver for
stort.