Tøjstørrelser til baby og børn!
Fra : Mads & Mille's far

Dato : 02-10-05 11:02

Hej alle....

Af ren nysgerrighed spørger vi: -Er der nogen der har baby'er/børn som rent
faktisk bruger den tøjstørrelse som svarer til dens alder?

Vi har en baby på 3½ måned og han bruger str. 74
- Hans storesøster bruger også en meget større størrelse (4 år og bruger
str. 116/122)!

Vi ved godt vores børn er store.... men er tøjstørrelserne ikke også meget
små?
Er tøjstørrelserne mon sat efter det land de er lavet i ? (Eks. fra østen)

Med venlig hilsen

Mads og Mille's mor og far

Fra : Ann

Dato : 02-10-05 11:18

"Mads & Mille's far" <our@remove_this_mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> små?
> Er tøjstørrelserne mon sat efter det land de er lavet i ? (Eks. fra

Hej med jer.

Min søn har også altid brugt større tøjstørrelse end han "burde".
Han har aldrig kunnet bruge hverken 50 eller 56, men han var også 57 cm da
han blev født, så han røg direkte i en str. 60.
Nu er han lige blevet 7, og bruger ca. str. 10 år, alt efter hviket mærke
tøjet er.

Hilsen Ann

Fra : karsten & Pia

Dato : 02-10-05 11:48

Vi har et barn der følger tøjstørrelserne, et barn der bruger større
størrelse, og et barn der bruger mindre størrelse end alderen antyder, så
det er altså forskelligt fra barn til barn og fra tøjmærke til tøjmærke.

MVh Pia

Fra : Mus

Dato : 02-10-05 12:13

> [...]
> små?
> Er tøjstørrelserne mon sat efter det land de er lavet i ? (Eks. fra

Anna er 6 mdr og bruger str 62. Ja hun er lille.

LN

Fra : Lars Raaby

Dato : 02-10-05 11:54

Mads & Mille's far skrev:
> Hej alle....
>
> Af ren nysgerrighed spørger vi: -Er der nogen der har baby'er/børn som rent
> faktisk bruger den tøjstørrelse som svarer til dens alder?

Min søn bruger den tøj størrelse som passe til ham.

Lige nu bruger han str. 92 eller 2 år.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : ThomasB

Dato : 02-10-05 11:58

> [...]
> små?
> Er tøjstørrelserne mon sat efter det land de er lavet i ? (Eks. fra

Man kunne mistænke producenterne at lave størrelserne lidt mindre, så barnet
ikke kan passe tøjet så længe, og derved bliver man nødt til at købe mere
tøj - hvis man ikke er opmærksom på det.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 02-10-05 15:27

> [...]
>
> Af ren nysgerrighed spørger vi: -Er der nogen der har baby'er/børn som
> rent faktisk bruger den tøjstørrelse som svarer til dens alder?

Det er ikke fordi det bliver meget bedre, når de bliver større. Ham på 15
voksede ud af teenageafdelingerne i tøjbutikkerne for nogle år siden - nu
har han svært ved at få lange bukser - enten er de for store i livet eller
sidder forkert eller er for korte i benene. Underbukser er det rene
mareridt, for str S kan han ikke have sine ædlere dele i, og M er alt for
store i livet.
Måske er tøjet slet ikke lavet til mennesker, men til voksmannequiner?

Venlig hilsen Dikte

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-05 16:22

> [...]

rent
> faktisk bruger den tøjstørrelse som svarer til dens alder?

Ja, ved vores 10 årige søn, passer alder og tøjstørrelse faktisk godt
sammen.
Vores datter på 5 ( snart 6 år ), bruger str. 7-8 år i bluser og str. 6 år i
bukser.
Vores ældste søn på 12 år, bruger str. 14 år i bluser. Bukser er ikke helt
nemt, at finde til ham, lige for tiden, da str. 12 år ofte er for småt og
str. 14 år, er stadig for stort, og der findes mig bekendt ikke en str. 13
år.

Ved babytøj, synes jeg også, at størrelserne ofte er sat lidt småt, hvis man
skal følge barnets alder- kontra tøj-størrelse....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Tina

Dato : 02-10-05 17:33

> [...]
> små?
> Er tøjstørrelserne mon sat efter det land de er lavet i ? (Eks. fra

Mine to børn passer begge tøjet svarende til deres alder. Den mindste på 5
skal måske have en str 6 år alt efter hvor stort tøjet er. Ikke alle str 5
år er lige store*G*

Tina

Fra : Nette

Dato : 02-10-05 22:17

"Mads & Mille's far" skrev

> Af ren nysgerrighed spørger vi: -Er der nogen der har baby'er/børn som
rent
> faktisk bruger den tøjstørrelse som svarer til dens alder?

Du kan ikke regne en dyt med de størrelser. Forleden dag, da jeg stod og
lagde tøj sammen, opdagede jeg tilfældigvis at der i den lille på 20 mdr.s
bluse stod str. 92.
For sjovt ville jeg se, hvad den 5½ åriges bluse sagde: 92!!

Og der var stor forskel på de to i størrelserne. Så jeg fortsætter med det
jeg altid har gjort: Købt tøj efter øjemål.

Desuden kan man strække tøjet til at holde lidt længere ved at købe det en
anelse for stort.

Nette

Fra : Rikke Mors

Dato : 03-10-05 07:57

Hej

I øjeblikket passer begge mine børn som regel tøj mærket deres alder (2
og 5 år), men sådan har det absolut ikke altid været. Særligt den ældste
er vokset i nogle gevaldige ryk og vi har derfor aldrig helt kunnet
regne med størrelserne, selvom der er meget stor forskel på en størrelse
2 år i forskellige mærker.

Han var 56 cm da han kom ud - og meget sulten - så han startede i str.
60 og ved 4 mdr. da han skulle døbes vejede han ca. 8,5 kg og passede
str. 80 :) Så voksede han ellers stort set ikke det næste år. Derefter
tog han igen en periode, hvor vi næsten ikke kunne nå at købe nyt tøj
til ham lige så hurtigt som han voksede. I øjeblikket vokser han mere jævnt.

Rikke Mors

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 04-10-05 17:24

Hej

Helt generelt er bukser lavet alt for store i livet i forhold til
benlængden, eller også er det bare vores børn der er magre.

Vores dreng på knap 8 bruger str. 6-7 år og ham på 6 bruger samme str.
Jeg tror at det kommer meget an på hvor godt designet er, for vi har
flere gange oplevet at tingene slet ikke passer sammen f.ex trøjelængde
i forhold til ærmelængde. Det har været galt med smækbukser, at benene
har været for korte i forhold til resten af buksen. Vi fandt ud af at
der var visse butikker, hvor vi slet ikke kunne få tøjet til at passe,
men i f.ex H&M har det aldrig været et problem

Marianne Feddersen

Fra : karsten & Pia

Dato : 04-10-05 17:54

klip
> der var visse butikker, hvor vi slet ikke kunne få tøjet til at passe, men
> i f.ex H&M har det aldrig været et problem

Det kommer vist an på barnet, jeg synes netop at HM tøj er noget af det tøj
der bare ikke passer i størrelser, det er alt for småt, og skal altid købes
i en større størrelse.

MVH Pia

Fra : MM

Dato : 04-10-05 18:27

"karsten & Pia" <xx@£.de> wrote in message
> [...]
tøj
> der bare ikke passer i størrelser, det er alt for småt, og skal altid

Jeg har det lige omvendt med netop HM. Altså at det skal købes i en større
størrelse.

Men ellers er jeg holdt op med at stole på størrelser; sidste uge købte jeg
et par bukser og en bluse i Føtex, der skulle være et sæt.
Bukserne blev købt i "størrelse 6 måneder", blusen, som dog er en anelse for
stor; "størrelse 2 år".
Barnet er lidt over 1½ år

Fra : ellisa

Dato : 05-10-05 22:56

"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse
> klip
>>

> Det kommer vist an på barnet, jeg synes netop at HM tøj er noget af det
> tøj der bare ikke passer i størrelser, det er alt for småt, og skal altid
> købes i en større størrelse.

Hos os er det lige omvendt.....

Knægten på 20 mdr. bruger str. 1 1/2 - 2 år i 99% af alle mærker (92), men i
H&M skal han max. have str. 80 - til nød 86 i bluser, og SÅ lille er han
altså heller ikke..... Han er vist ret normal i længde, dog med lidt
kortere ben end gennemsnittet. Til gengæld har han en lang overkrop (et
H****** når han skal have smækbukser - når de passer i benene, er de alt for
korte i resten af buksen)

/ellisa