store udskrifter
Fra : Heinrich Frausing

Dato : 02-10-05 10:48

Hej alle

Jeg bruger Winfamily, da dette program kan lave store udskrifter.
http://www.frausing.optimus.dk/attached/594756040805398940001740002/Blodslægtninge%20for%20Mira%20Cecilie%20Frausing.pdf

Er der andre slægtforsknings programmer der kan lave så store udskrifter?

Heinrich

Fra : Leif B

Dato : 02-10-05 11:14

"Heinrich Frausing" <frausing@fjernpostsyv.teledotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andre slægtforsknings programmer der kan lave så store udskrifter?

Nej, så vidt jeg ved, ikke uden plug-in eller ekstra programmer.
Jeg startede med 1. version af Winfamily og sluttede med version 6.2
hvorefter jeg skiftede til Legacy fordi slægtsforskning ikke kan leve af
udskrifter alene.

mvh
Leif Bærtelsen

Fra : Knud Aagaard

Dato : 02-10-05 13:11

On Sun, 2 Oct 2005 11:47:38 +0200, "Heinrich Frausing"
<frausing@fjernpostsyv.teledotdk> wrote:

> [...]
>
>Er der andre slægtforsknings programmer der kan lave så store udskrifter?
FTM kan udskrive store udskrifter, du kan hente en demo her:
http://www.familytreemaker.com/Download/Starter.aspx?
Læs mere på DIS-Danmarks hjemmeside om forskellige programmer.
--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 02-10-05 19:45

> [...]
>
> Er der andre slægtforsknings programmer der kan lave så store udskrifter?

Family Tree Maker klarer op til omkring 8 kilometer på hver led.

Så er det kun et spørgsmål om at finde en printer, der kan klare det.

Den største jeg selv har udskrevet var 23,5 meter i bredden og 1 meter i
højden (bredden på papiret).

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Fra : HMH

Dato : 03-10-05 09:21

> Er der andre slægtforsknings programmer der kan lave så store udskrifter?

Ages
http://www.daubnet.com/english/ages.html

freeware-versionen kan importere ged-filer større end 50 personer.

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 03-10-05 20:23

Hej

Jeg vil kigge på de 2 programmer, jeg har allerede hentet en demo af
familytreemaker så nu skal jeg bare finde ud af hvorledes udskriftet kommer
til at se ud.

Er der nogen der har lavet store udskrifter og således kan give et link, så
man kan se hvordan det kunne se ud?

Heinrich

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 06-10-05 11:59

> [...]
> kommer til at se ud.
>
> Er der nogen der har lavet store udskrifter og således kan give et link,

Når vi taler om Family Tree Maker, så vil det se ud, som det du ser på
skærmen. Papir størrelsen sætter du op i udskriftsindstillinger, og hvis din
printer ikke kan klare store størrelser, kan du blot hente en printerdriver
til en plotter hos f.eks. HP eler en anden plotter producent.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk