Bur til bil
Fra : Iben Holst

Dato : 02-10-05 09:26

Der er ved at være trangt med plads i bilen når vi alle skal afsted, men jeg
ville meget gerne at vi stadig af og til kunne tage vores hund med og derfor
er jeg begyndt at tænke på at anskaffe mig et bur af en slags som vi kan
sætte ind bag i bilen (stationcar) efter behov, da der ikke længere er
mulighed for at spænde ham fast i den vanlige sele.

Men hvad skal tænke over så jeg ikke bare køber det første og det bedste?

Hvor stort skal det være i forhold til hunden (han er slank som dalmatiner
(dog mere robust) og på højde med en labrador godt og vel)?

Skal det være et som bare skal løftes ind og ud som et helt bur, eller kan
man få (og er det i så fald sikkert nok?) et "let-sammenklappelig"/
let-adskillelig?

Det er ikke til dagligt brug og han vil skulle sidde i det max 1 time under
kørsel...

Iben

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 02-10-05 11:42

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> let-adskillelig?
>
> Det er ikke til dagligt brug og han vil skulle sidde i det max 1 time

Hej Iben
jeg har en solid dobbelt autobox til mine to labber fra www.hakon-profil.dk

Jeg forsøgte først med et lettere bur (i stil med et udstillingsbur), som
var smart, fordi det var nemt at få ind og ud af bilen, eftersom man kunne
vente med at folde det ud, til det var kommet ind i bilen, men jeg måtte
returnere det, fordi jeg ikke kunne holde ud at høre på, at det støjede og
klirrede under kørslen.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Iben Holst

Dato : 04-10-05 08:34

> [...]
> returnere det, fordi jeg ikke kunne holde ud at høre på, at det støjede og

Var det umiddelbart sikkert nok at transportere i (bortset fra lyden*s*)?

Iben

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 05-10-05 21:38

> Var det umiddelbart sikkert nok at transportere i (bortset fra lyden*s*)?
>
> Iben

Det afhænger nok af, hvilken bilmodel man har. Hvis det f.ex. skal stå i en
stationcar, vil det nok kræve en fastspænding til bilens bund for at sikre,
at buret ikke "flyver" rundt i bilen ved et alvorligt biluheld.
Mvh Anelise