Lugter folk pga dovenskab,organsvigt eller~
Fra : Bo Warming

Dato : 02-10-05 02:02

Behandlerindustrien ønsker at inkontinens er sygdom, hvor alder eller andet
fører til funktinsnedsættelse og der skal gribes til med firmaernes dyre
statsbetalte fysik og kemi (bleer, uridomer, kirurgi, medicin mm)

Vi ved alle at livet har spændende fristelser, som misses hvis man skal
adlyde matriarkatets hysteriske bud, og vaske tøj i en uendelighed osv

Fortiet er at plejehjems-patienter, sengevædende børn og mange andre har
fundet en smart tillært hjælpeløshed niche, hvorved de får opmærksomhed og
lader som om de ikke kan gøre tingene bedre uden konstant opvartning af
sygeplejere mm

Disse får indkøbt kraner til at bære patienter ud af seng og seler til
ophængning af patienten over toilettet - hvor det sker at den følelseskolde
dovne behanlder glemmer patienten natten over og dødsfald er sket, evt med
døgns forsinkelse, for det er stressende at hænge ubekvemt en hel nat i et
lille rum og ikke vide om nogen kommer nogensinde.

Marmeladeglas er en epokegørende opfindelse, og indarbejdes de, kan alle
sige til alle der er utilbens "vær selvhjulpen - det kan alle"
Kun den store risiko for enorm arbejdsløshed blandt behandlere holder
fremskridtet tilbage
Og så at pårørende kan lide at babyficere alle gamle og småbørn, for det er
dejlig at være overlegen evt uunværlig som hjælper.

Gammel i eget hjem er godt slogan. At ægtefæller yder al terminalpleje til
hinanden, bør fremmes. At mange ting er bøn om hjælp gør ikke så meget når
folk hjælper hinanden, græsrod til græsrod, partner til partner, med sorte
byttehandler hellere end tariflønnet treholdsskift af ligeglade
pasningspersonale

JEg vil dø i min rede, sagde en klog konge, og at dø i sit eget lort er
altid bedre end plejehjem, tror jeg.Og med lidt omtanke, træning "rettidig
omhu" og forberedelse har det lugtløshed og værdighed, trivsel og lykke..

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 02-10-05 20:50

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:

<snip>
>Marmeladeglas er en epokegørende
>opfindelse, og indarbejdes de, kan alle
>sige til alle der er utilbens "vær
>selvhjulpen - det kan alle"
<snip>
> [...]
>jeg.Og med lidt omtanke, træning "rettidig
>omhu" og forberedelse har det
>lugtløshed og værdighed, trivsel og lykke..

Neeeeejjjjjj, har du fundet på et nyt indlæg om at skide i
syltetøjsglas, Bo Wamberg? Jeg er godt nok imponeret.