Problemer med bærbarcomputer og PCkort
Fra : Gerda Hesseldahl Han~

Dato : 01-10-05 20:41

Hej,

jeg har netop indkøbt en Bærbar computer fra Fujitsu-Siemens. Endvidere har
jeg indkøbt et DVB-T kort fra technisat. Mit problem er at tvkortet vil
bruge de samme resorcer som en indbygget enhed i computeren. Denne enhed er
en Intel 82801 DB DBM SMSbus controller 2463. Jeg er ikke helt med på hvad
denne enhed gør, men det har vel noget med processoren at gøre?
Jeg prøvede forgæves at give en af enhederne en anden resorce tildeling, men
dette lykkedes desværre ikke.
Jeg prøvede så at deaktivere ovenstående enhed, og straks virkede kortet, og
computeren virkede tilsyneladende som den plejer. Men jeg vil da gerne vide
hvad det er jeg har deaktivieret?

Er der nogen derved hvordan man løser ovenstående problem bedst muligt?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Morten Hesseldahl