Stang til multihjul
Fra : Per, Odense

Dato : 01-10-05 19:25

Hej
Jeg har lige været på udsalg og købt et Ambassadeur 5600D6.
Jeg har fyldt det med 0,28 monoline, så nu er spørgsmålet om der er nogen
der har et bud på en stang der passer til sådan et urværk. Jeg har hørt det
godt må være en stang der er lidt stivere end den man normalt bruger til
fastspolehjul.

--
MVH Per, Odense
Fotoalbum: http://herholdt.info/

Fra : Jens Kristiansen

Dato : 02-10-05 11:50

> [...]
det
> godt må være en stang der er lidt stivere end den man normalt bruger til
----
Hej Per
Tillykke med valg af hjultype, hvis du dyrker det, så er der oplevelser
forude, ikke bare i form af udbytte...

Gå efter en stang med helaktion = en blødere stang, det giver et mere blidt
start på kastet - og mindre risiko for overløb på dit multihjul.

Knæk og bræk

/Jens

Fra : Per, Odense

Dato : 02-10-05 21:32

I meddelelse: 433fba2b$0$87580$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
skrev Jens Kristiansen bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
>
> Gå efter en stang med helaktion = en blødere stang, det giver et mere
> blidt start på kastet - og mindre risiko for overløb på dit multihjul.

Tak for dit svar. Det lyder som en god ide. Havde ellers fået det modsatte
råd, men det lyder som om der logik i det du siger.

Fra : Jens Kristiansen

Dato : 03-10-05 16:37

Hvis du går efter kystfiskeri så læs Kurt Malmbak Kjeldsens bog "Havørred!
Havørred!" i den er der gode råd til valg af line/stang/hjul i nævnte
rækkefølge. Bogen er ikke af nyeste dato (!) men ideerne er evigtgyldige
IMHO...

Hilsen
/Jens