Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
BIG / SWIFT koder
Fra : Peter Holm

Dato : 01-10-05 18:49

heysa

jeg skal indbetale penge til en tysk bank som oplyder følgende BIG/SWIFT:
GENODEF1ER1
Banken er: http://www.rvb-erh.de/
I mit Skandiabank system for jeg en fejl i BIG koden.
Følgende notits er skrevet ved BIG 'feltet' i Skandias system:
'Hvis en BIC-adressen har tallet 1 som 8. tegn, fx GENODEF1EBG og du ved
indtastningen får beskeden at BIC-adressen er ugyldig, kontakt da venligst
kundeservice for at få oplyst den korrekte BIC-adresse'

Kan man på nogen måder udregne den rette kode ?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 01-10-05 18:54

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kundeservice for at få oplyst den korrekte BIC-adresse'
>
> Kan man på nogen måder udregne den rette kode ?

http://www.swift.com/
Bic code og Iban

Jeg vil kontakte Skandiabanken, fordi tyske banker er noget specielt og få
det korrekte oplyst med det samme
fremfor at spørge her, Skandiabanken har døgnvagt "næsten" dvs.
personalet sidder hjemme og tager telefonen.

vh ER

Fra : Peter Holm

Dato : 01-10-05 21:19

> Jeg vil kontakte Skandiabanken, fordi tyske banker er noget specielt
> og få det korrekte oplyst med det samme
> fremfor at spørge her, Skandiabanken har døgnvagt "næsten" dvs.
> personalet sidder hjemme og tager telefonen.

skandia havde jeg prøvet før jeg skrev her - de sidder ganske rigtigt klar
og kan fortælle, at 'kundeservice kommer igen i morgen kl 10'
så det prøver jeg da bare :)
Peter Holm
www.peterholmfoto.dk