PHP4 oop syntax
Fra : POW

Dato : 01-10-05 11:46

Jeg sad og lurede i noget php4 kode jeg ikke selv har skrevet den anden
dag og faldt over en php syntax som jeg aldrig synes jeg havde set før...

Det var f.eks. at metode navne nogen gange blev skrevet:

function & metodenavn(){}

eller function &metodenavn(){}

ud og det så jeg flere steder:

$var =& $this->metodenavn();

Hvad er formålet med alle disse &-tegn? Jeg synes aldrig rigtig jeg er
stødt på det før selvom jeg da vil mene jeg er ganske velbevandret i php...

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-10-05 11:52

On Sat, 01 Oct 2005 12:45:33 +0200
POW <pow@pow.invallid> wrote:

> [...]
>

> Hvad er formålet med alle disse &-tegn? Jeg synes aldrig rigtig jeg
> er stødt på det før selvom jeg da vil mene jeg er ganske velbevandret

& bruges til at markere referencer med. Læs mere her :
http://dk.php.net/references

Fra : POW

Dato : 01-10-05 11:55

Kim Schulz wrote:
> On Sat, 01 Oct 2005 12:45:33 +0200
> & bruges til at markere referencer med. Læs mere her :
> http://dk.php.net/references

Ohh ja, det viste jeg faktisk godt, havde bare aldrig set referencer
brugt på den måde før...

Men tak

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-10-05 17:31

On Sat, 01 Oct 2005 12:51:40 +0200, Kim Schulz wrote:

> & bruges til at markere referencer med. Læs mere her :
> http://dk.php.net/references
Det er PHP 3 og 4 specifikt, da objekter i disse versioner blev overført
som kopi. I PHP 5 er alle objekter overført som reference, hvorfor & ikke
er nødvendigt.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : POW

Dato : 01-10-05 22:13

Michael Rasmussen wrote:

> Det er PHP 3 og 4 specifikt, da objekter i disse versioner blev overført
> som kopi. I PHP 5 er alle objekter overført som reference, hvorfor & ikke
> er nødvendigt.

Ok, jeg er vant til php5, nok derfor det ikke lige umiddelbart sagde mig
noget...

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-10-05 11:56

On Sat, 01 Oct 2005 12:54:50 +0200
POW <pow@pow.invallid> wrote:

> Ohh ja, det viste jeg faktisk godt, havde bare aldrig set referencer
> brugt på den måde før...
>
> Men tak

Det er blot hvis en metode skal returnere en reference til et objekt.