At gøre en switch lokal?
Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 01-10-05 11:22

Hej

Jeg kunne godt tænke mig en switch eller en if/elseif, som kun
virker for en bestemt function.
Switchen eller if/elseifen skal altså kun være aktiv når denne
ene function bliver kaldt - alt andet skal den ikke gøre noget
ved.

Er dette muligt?

Venlig hilsen,
Silas Boye Nissen
www.sporvognsrejser.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Atzen

Dato : 01-10-05 12:05

On 2005-10-01, Silas Boye Nissen <gizmo@paradis.dk> wrote:
> [...]
> Switchen eller if/elseifen skal altså kun være aktiv når denne
> ene function bliver kaldt - alt andet skal den ikke gøre noget

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad det er du gerne vil opnå. Prøv at
poste noget kode på pastebin.com, der viser det.

- Jacob Atzen

Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 01-10-05 13:16

Jacob Atzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad det er du gerne vil opnå. Prøv at
> poste noget kode på pastebin.com, der viser det.

Det har jeg gjort nu.
Se: http://pastebin.com/379537

Den switch der er i koden, ønsker jeg kun skal virke for den
ovenforstående function.

Det vil altså sige, at hvis jeg bruger $land og $continent i andre
tilfælde på mine sider, så skal PHP ikke kun ind og ændre $continent
til det som switchen siger.

Håber at min problemstilling kan forstås...

Venlig hilsen,
Silas

Fra : Jacob Atzen

Dato : 01-10-05 15:19

On 2005-10-01, Silas Boye Nissen <gizmo@paradis.dk> wrote:
> [...]
> til det som switchen siger.
>
> Håber at min problemstilling kan forstås...

Jeg tror jeg forstår. Hvad med at gøre noget i retning af:

function linksside($country, $land) {
$continent = MapCountryToContinent($country);
echo "...$continent/$country.php....";
}

function MapCountryToContinent($country) {
switch($country) {
case 'Ægypten': return 'Afrika';
case 'Mexico': return 'Nordamerika';
default: return 'Europa';
}
}

- Jacob Atzen

Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 01-10-05 16:42

> [...]
> echo "...$continent/$country.php....";
> }
>
> function MapCountryToContinent($country) {

Er det ikke muligt at gøre noget i stil med:

function linksside($country, $land) {
echo "...$continent/$country.php.......$land...";
switch($land) {
case "Ægypten": $continent="Afrika";
case "Mexico": $continent="Nordamerika";
default: $continent="Europa";
}
}

Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 01-10-05 16:44

Silas Boye Nissen wrote in
> [...]
> switch($land) {
> case "Ægypten": $continent="Afrika";
> case "Mexico": $continent="Nordamerika";

Altså slå de to funktioner sammen til en?

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-10-05 18:07

Silas Boye Nissen wrote:
> Silas Boye Nissen wrote in
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Altså slå de to funktioner sammen til en?

Det kan du sagtens, men du skal nok lige sætte echo'en ned under hele
switch'en, hvis du vil have det resultat, jeg tror du forventer.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 02-10-05 12:45

Per Thomsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Det kan du sagtens, men du skal nok lige sætte echo'en ned under hele
> switch'en, hvis du vil have det resultat, jeg tror du forventer.

Tak for hjælpen!

Venlig hilsen,
Silas