Opfølgning på bedste sort/hvid ekkolod afs~
Fra : Ukendt

Dato : 01-10-05 08:13

Stemmerne er nu oppe på 72 og fordelingen ser således ud:

Lowrance X135 = 32 stemmer
Garmin FishFinder 250 = 16 stemmer
Humminbird Matrix 37 = 3 stemmer
Humminbird Fishfinder 565 = 4 stemmer
Eagle SeaFinder 480DF = 2 stemmer
Furuno LS-6100 = 6 stemmer
Andet = 9 stemmer

Af kommentarer til dette, har jeg disse:

Lowrance X136 findes egentlig også, dog ikke på det danske marked.
Humminbird Fishfinder 565 har egentlig dårligere specifikationer og noget
lavere pris end Humminbird Matrix 37, alligevel anbefaler flere Humminbird
Fishfinder 565 hvilket undrer mig?
Jeg har fundet ud af at Eagle SeaFinder 480DF og for den sags skyld Eagle
FishMark 480 ikke findes på det danske marked, så den som burde have været
med i afstemningen skulle have været Eagle SeaFinder 320DF eller/og Eagle
FishMark 320.
Furuno LS-6100 er den som har fået 3. flest stemmer (4. mest hvis man tæller
andet med) selvom dens sendeeffekt ligger som de andres mindre modeller.
9 har svaret andet, men kun en enkelt af de 9 har givet tilkende hvilket
alternativ man så ville anbefale, et Lowrance LCX17M som jeg har undersøgt
hos den danske importør som kunne oplyse at dette ikke findes på det danske
marked, så jeg vil jo egentlig kalde dette ekkolod ude af afstemningen.
Hvilket ekkolod vil de resterende 8 personer så anbefale, det ville jeg
gerne vide?

Stem evt. videre her: http://x1.quickpoll.dk/qpstandalone.htm?pollid=A9E36

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-05 19:45

En outsiderkommentar:
Vi skiftede til Echopilot FLS Silver mark II.
Det er en fremadseende sonar, som giver et billede af hvad der er i
vandet i en lodret vifte frem for din båd.
Vi har været ovenud tilfredse med at kunne se sten, skrå bund, banker og
sågar andre både i vandoverfladen foran os.
Når man som os helst vil have svajeplads så tæt på kysten som muligt er
det et suverænt hjælpemiddel.
Se evt
http://www.echopilot.com/infopage.asp?infoid=135
og
http://www.echopilot.com/SolentTrip.pdf
Det er dog vigtigt at understrege at det er en sonar, og ikke en
fishfinder !!
Det er ikke billigt, og skal ikke købes herhjemme men over nettet
hvorved man sparer omkring 30-40%.
Mvh
Søren Hedemand