SMTP-server på WinXP
Fra : Jesper H

Dato : 30-09-05 20:35

Hey alle

Jeg er ved at lave lidt diverse PHP, hvorfra jeg skal sende mail vha.
mail-funktionen. Jeg kører det fra min egen computer, har WinXP,
Apache2, PHP, m.v., men mit problem er, at jeg ikke kan få lov at
sende mails.

Jeg har ikke en mail-konto hos min ISP, og det vil jeg også helst
undgå, da jeg skal bruge computeren senere ved en anden ISP (ved et
arrangement, hvor der skal sendes mails til en SMS-gateway, bare rolig
det er IKKE til spam). Så sidder og tænker på at installere en
SMTP-server på min WinXP - men hvordan? Eller rettere, hvilket program
kan jeg bruge? Og helst open-source / freeware...

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
Jesper

Fra : Anders Christensen

Dato : 01-10-05 07:22

Jesper H wrote:
> [...]
> SMTP-server på min WinXP - men hvordan? Eller rettere, hvilket program
> kan jeg bruge? Og helst open-source / freeware...

Kan du ikke bare sætte den til at bruge din isp's smtpserver nu, og så
ændre den senere når du flytter den?
Du kan forøvrigt ikke være sikker på at en smtp på maskinen vil have
mulighed for at sende post ud, det kommer an på om isp'en har blokeret
port 25, hvad flere af dem har (nogle tdc linjer, tele2, tiscali er så
vidt jeg husker blandt dem der har blokeret port 25)
Alle udbyderne tilbyder en smtp kunderne kan bruge, også uden at man har
en mailkonto hos dem.

Du kan angive en smtpserver i php.ini.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jesper H

Dato : 01-10-05 10:52

Takker for svaret.

Jeg forsøgte at sende gennem min egen ISP's SMTPserver, men det
funkede ikke, blev nægtet adgang, hmm... Nåja, så sender de jo i alt
fald nok ikke spam ud, hehe Jeg fandt en anden løsning: ArGoSoft
Mail Server. Der var stadig lige lidt opsætning mht. adressen på DNS
osv, men var flyvende indenfor temmelig kort tid, og det ser ud til at
fungere fint nok til formålet. Men som du siger, er der nok risiko
for, at der er blokeret for port 25 der hvor jeg tager hen. Så må jeg
vel forsøge at ændre indstillingerne til den lokale ISP.

Mvh
Jesper