Beklager, men vi er desperat
Fra : Kim2000

Dato : 30-09-05 10:11

Vi står og skal flytte i weekenden op nordpå i noget der kan blive
drømmehuset, men den første måned (mindst) hedder den skurvogn og der kan vi
ikke have 5 hvalpe med.

Derfor er det nu de skal afsted, 200 kroner/stykket.

Alternativet lyder på dyrlægen mandag og det vil vi være meget kede af at
gøre, men alternativet er at de skal gå udenfor en skurvogn, det holder ikke
i oktober.

Sagt med andre ord; vi er desperat og endda så desperat for at komme af med
dem, at vi bryder reglerne i gruppen, jeg undskylder på forhånd.

mvh
Kim, 24 27 02 96

Se billeder og video af hvalpene på: www.damat.dk

Fra : pwh

Dato : 30-09-05 11:00

> [...]

> Alternativet lyder på dyrlægen mandag og det vil vi være meget kede
> af at gøre, men alternativet er at de skal gå udenfor en skurvogn,

Hvorfor ikke afleverer dem på et internat, det vil måske koste dig lidt,
men et kuld hvalpe tror jeg vil gå som varmt brød på et internat.
Afliver du 5 hvalpe tror jeg din goodwill her i gruppen vil kunne ligge
på et meget lille sted, der må helt sikkert værer andre løsninger.

/Jens

Fra : Charlotte

Dato : 30-09-05 11:21

> [...]
> Afliver du 5 hvalpe tror jeg din goodwill her i gruppen vil kunne ligge
> på et meget lille sted, der må helt sikkert værer andre løsninger.

Syntes det er synd at få dem aflivet, du burde jo have vidst inden hun fik
hvalpe at der var en chance for at du ikke kom af med dem alle. Der jo som
Jens siger et internat, det ville da være den bedste løsning. Hvorfor skal
hvalpene straffes fordi i skal flytte..??

Hilsen Charlotte.

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-05 11:39

"Charlotte" <kennel-dandanell@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jens siger et internat, det ville da være den bedste løsning. Hvorfor skal
> hvalpene straffes fordi i skal flytte..??

Det er selvfølgelig et relevant spørgsmål.

Lad os slå fast at den eneste grund til vi fik hvalpe var fordi min bofælles
daværende kæreste stoppede med at give den p-piller og lod hundene parre sig
mens jeg og min kone var på ferie. For ca. 6-7 uger siden gik min bofælle og
hans kæreste fra hinanden, og hun tog prompte op til dyrlægen og fik aflivet
faderen - som var deres fælles hund. Det siger blot for at fortælle, at
hvalpene er på ingen måde planlagt fra min side, de er planlagt af en
enkelte person, der var så ligeglad med sin hund, at hun var parat til at få
den aflivet for at såre en anden.

Står det til mig og min kone - og det gør det jo - så er det den eneste gang
Molly får hvalpe. Vi gider ikke og overlader meget gerne videreførelsen af
hunderacen til andre.

Men hvalpene er passet og plejet og de er søde, menneskevant, børnevant og
van til katte. Så selvom ingen af os har ønsket dem, så har vi gjort en del
ud af dem.

Man kan vel ikke bare aflevere dem på et internat? Er der ikke ventetid og
alt muligt der skal opfyldes/overholdes?

Fra : Hanne

Dato : 30-09-05 11:44

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

Hej Kim
Jeg har måske fundet enn til at tage en enkelt hvalp, hun ringer til dig.

vh. Hanne

Fra : pwh

Dato : 30-09-05 12:19

> [...]
> planlagt fra min side, de er planlagt af en enkelte person, der var
> så ligeglad med sin hund, at hun var parat til at få den aflivet for

Ja historien om den møgfis.. kan jeg godt huske, hun burde stadig
få sig nogle bøllebank.

> Står det til mig og min kone - og det gør det jo - så er det den
> eneste gang Molly får hvalpe. Vi gider ikke og overlader meget gerne
> videreførelsen af hunderacen til andre.

Sådan har jeg det også, derfor er begge mine hunde neutralicerede,
det var sikkert en god ide at i fik gjort det med Molly også.

> Men hvalpene er passet og plejet og de er søde, menneskevant,
> børnevant og van til katte. Så selvom ingen af os har ønsket dem, så
> har vi gjort en del ud af dem.

Det er da også mit indtryk, så lad dog værer med at afslutte det med
en aflivning, i vil garanteret have det ad helvedes til i lang tid bagefter.
Hvalpene er sikkert ligeglade, de mærker jo intet til det.

> Man kan vel ikke bare aflevere dem på et internat? Er der ikke
> ventetid og alt muligt der skal opfyldes/overholdes?

Ring og spørg straks, men jeg tror da at de er meget hjælpsomme hvis du
sørger for at lyde tilstrækkeligt desperat.
Jeg tror ikke at din prisnedsættelse til 200kr vil løse problemet,
ellers er det da også de helt forkerte mennesker der får hvalpene
hvis det betyder noget om prisen er 1000kr eller 200kr.
Så er et internat langt at foretrække, de udlever ikke hunde til hvem som helst.

/Jens

Fra : LB

Dato : 01-10-05 08:40

Hej, Jeg er ny på siden og vil gerne høre hvad race det er tale
om,måske.................. Lena

Fra : David

Dato : 30-09-05 11:40

On 30/09/05 11:59, in article d08%e.482$C_7.210@news.get2net.dk, "pwh"
<g?tselv@.dk> wrote:

> [...]
> Afliver du 5 hvalpe tror jeg din goodwill her i gruppen vil kunne ligge
> på et meget lille sted, der må helt sikkert værer andre løsninger.

Det var også det jeg skrev til ham inden på markede, sidden, sår fuldt ud
ening med jen´s man skal tænke sig inden man sætter et kuld hvalpe til
verden, alle de faktore der nu spiller ind
Med venlig hilsen

David

www.Redcorner.dk

Fra : David

Dato : 30-09-05 11:46

"David" <dave@manhatten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
.. MVH DAvid

Kim Skriver:

> [...]
> van til katte. Så selvom ingen af os har ønsket dem, så har vi gjort en del

Hvis i hvirkelig ikke havde palnlagt det kuld og i vidste at i skulle flytte
så kunne i ha givet hende en abort sprøjte, men jeg synes et internat er
løsningen IKKE DYRLÆGEN

Med venlig hilsen

David

www.Redcorner.dk

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-05 11:41

> [...]
> ening med jen´s man skal tænke sig inden man sætter et kuld hvalpe til
> verden, alle de faktore der nu spiller ind

Jamen, vi er skam helt enig, faktisk har jeg svært ved at se man ikke kan
være det.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 14:46

On Fri, 30 Sep 2005 12:41:20 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk>
wrote:

>Jamen, vi er skam helt enig, faktisk har jeg svært ved at se man ikke kan
>være det.

Er det ikke dejligt, at du får så mange relevante svar på dit
egentlige spørgsmål - helt uden forargelse eller bagklogskab

Verner

Fra : John P [jopa]

Dato : 30-09-05 12:46

pwh skriblede bla:
> Hvorfor ikke afleverer dem på et internat, det vil måske koste dig
> lidt, men et kuld hvalpe tror jeg vil gå som varmt brød på et
> internat.

Ahhh Jens har du ikke en stor seng
Undskyld men kunne ikke dy mig

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-09-05 14:55

> Ahhh Jens har du ikke en stor seng
> Undskyld men kunne ikke dy mig

*LOL*
Frist mig ikke
Senge er jo til for at blive udvidet og fyldt op.
Nej, stod jeg og skulle have mig en hund mere her og nu blev det
en Rotte, og det får jeg aldrig lov til af Angel, hun har et horn i siden
på de der Rotter.
I forgårs var hun ved at ryge i klammeri med en voksen Rottetæve igen,
og det bare fordi søde lille Angel (vejet idag til 39.7kg) ville tage den
onde Rottweilers pind, hun må heller ingen ting for andre hunde

/Jens (hvis overmodige Angel trænger til nogle ørertæver)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-05 11:49

"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> pwh skriblede bla:
>
> Ahhh Jens har du ikke en stor seng
> Undskyld men kunne ikke dy mig

Jow.... Men der ligger Angel

M.V.H.....Benny..

Fra : pwh

Dato : 01-10-05 12:31

> Jow.... Men der ligger Angel

Og Tyson og katten
Så hvis jeg er heldig er der en lille plads til mig helt yderst

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-05 13:24

> Og Tyson og katten
> Så hvis jeg er heldig er der en lille plads til mig helt yderst
>
> /Jens

Jah,,, Men så må du også gå på skrump. Og gør du alvor af hund nummer 3, så
må du købe en seng mere ...

Var i øvrigt på Sjælland igår, og købe hund nummer 3, så det var lige før du
kunne have fået besøg ..

M.V.H.....Benny..

Fra : pwh

Dato : 01-10-05 13:50

Benny Mortensen wrote:
> Var i øvrigt på Sjælland igår, og købe hund nummer 3, så det var lige
> før du kunne have fået besøg ..

Hvad har du nu købt dig, vi vil se billeder

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-10-05 12:07

> Hvad har du nu købt dig, vi vil se billeder
>
> /Jens

Du får så din vilje, sådan for en gangs skyld, men så må du også døje med
binær, og vufling

M.V.H.....Benny..

Fra : pwh

Dato : 02-10-05 19:11

> Du får så din vilje, sådan for en gangs skyld, men så må du også døje
> med binær, og vufling
>
> M.V.H.....Benny..

Ok, er det så en gættekonkurence,
der er så vidt jeg kan se 3 hunde på dit 37 stykkers pulslespil
Men de ser da søde ud allesammen

/Jens (som havde håbet på lidt mere info)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-10-05 23:08

> Ok, er det så en gættekonkurence,
> der er så vidt jeg kan se 3 hunde på dit 37 stykkers pulslespil
> Men de ser da søde ud allesammen
>
> /Jens (som havde håbet på lidt mere info)

Jamen Donk & Fie kendte du da i forvejen, gjorde du ikke ....
Så er der kun den lille nye Olga, som er en 1 år gammel Aussie, som lige
opdagede fårene i dag, og det var en stor fristelse, også lidt for stor, så
hun måtte indkassere sin første løftede pegefinger, både fra mig og Fie.....

M.V.H.....Benny..

Fra : Karin

Dato : 30-09-05 11:45

hej Kim

Det ville da være synd for de dejlige hvalpe - hvad med at prøve her
: http://www.liseshundehjem.dk/

Det skal lige siges at jeg kender ikke stedet - men det må da være
bedre end at aflive hvalpene. Det var en annonce jeg faldt over i den
blå avis.

mvh Karin

Fra : Nette Stormlund

Dato : 30-09-05 12:36

"Karin" <kbc@ramboll.dk> wrote in news:1128077125.182899.208600
@f14g2000cwb.googlegroups.com:

> hej Kim
>
> Det ville da være synd for de dejlige hvalpe - hvad med at prøve her
>: http://www.liseshundehjem.dk/

UHHH - pas på med det. Jeg kender ikke Lises hundehjem, og hun kan være en
reel undtagelse, men mange der averterer i dba og lign. og vil afhænde
andre menneskers hunde, er hundehandlere, hvor hundene lever under
kummerlige forhold.

Jeg kunne ikke forestille mig en værre skæbne for en hund, end at lande
sådan et sted. Disse forhold har været beskrevet mangesteds.

Jeg er enig med de andre - får du dem ikke afsat, så gå til et internat. De
skal såmænd nok hurtigt finde et hjem, når nu det er hvalpe.

M.v.h.
Nette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-05 11:59

"Nette Stormlund" <nette@stormlund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
De
> skal såmænd nok hurtigt finde et hjem, når nu det er hvalpe.

Er det mig, der er helt forkert på den, eller er der skudt virkeligt langt
over målet, hvis man begynder at advare mod forhold som man ikke kender, med
bemærkninger som, hun kan være undtagelsen ????, jamen undtagelsen fra
hvad... ??.

Har du nogle konkrete tilfælder, så fyr dem af, ikke de utallige muligheder
der er, for tilfælder, for de kunne jo også være stik modsatte.... Ja
sådanne bemærkninger, kunne ligefrem, aflive de undtagelser som du åbenbart
efterlyser, men ikke gider tage bestik af, om de reelt findes. Tag ud og
kig, men lad nu være med at være alt for hård, for selv den mest kræsne
hund, ville foretrække knap så luxeriøse forhold i et par uger / måneder,
fremfor dødssprøjten. Du tog vel også selv gerne 2 måneder på hospitalet, i
stedet for at blive aflivet. Ikke sandt ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Nette Stormlund

Dato : 02-10-05 07:14

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote in

> "Nette Stormlund" <nette@stormlund.dk> skrev i en meddelelse

Hej Benny!

Det jeg henviser til, kan du finde her ( nederst på siden ):
http://www.forsoegsdyrenes-vaern.dk/

Der er adskillige artikler der behandler netop denne problematik.

Jeg skriver jo netop at jeg ikke kender bemeldte Lise
og at hun kan være god nok. Jeg synes da bestemt at Kim skal undersøge
det, hvis han finder det interessant.

Umiddelbart vil jeg dog mene at et internat under eks.vis dyrenes
beskyttelse har mere faste retningslinier - og det ville jeg selv vælge
til hver en tid.

Som det fremgår af artiklerne er det ikke et spørgsmål om knap så
lukseriøse forhold, men forhold som er så kritisable at det ødelægger en
hund - både fysisk og psykisk.

Hvis jeg skulle af med mine egne hunde, og det var alternativet, ville
jeg vælge sprøjten.

Men det er så min holdning.

Om jeg ville vælge sprøjten eller hospitalet afhænger vist meget af
øvrige omstændigheder, og er nok ikke direkte sammenligneligt med denne
her problematik

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-10-05 11:25

> [...]
>
> Om jeg ville vælge sprøjten eller hospitalet afhænger vist meget af
> øvrige omstændigheder, og er nok ikke direkte sammenligneligt med denne

Derfor er det også jeg siger, man skal ikke advare mod noget, som man ikke
kender. Jeg mindes sidst, der var snak om noget sådan. Det var en Kennel,
hvor man ligefrem havde oprettet en hjemmeside, for at advare mod denne
kennel, som fik skyld for at lave " Hundredvis, ja måske tusinder af hvalpe
", en rigtig " Hvalpefabrik "..... Og på denne advarsels hjemmeside, var
der omtale af 3 uheldige hvalpe, og det endda kun ved at tage en ekstra
kennel til hjælp.
Helt ærligt, hvis den ene Kennel, laver hundredvis, ja måske tusinder af
hvalpe.... Og man kun kan diske op med 3 uheldige hvalpe, og kun ved at tage
en ekstra kennel til hjælp.... Så har vi udryddet begrebet " Fejlprocent "
og er gået ned i en ny face, der hedder " Fejlpromiller " og det er fandme
godt gået. Så må man da sige, at den hjemmeside, som blev lavet som en
advarsel, rent faktisk var en 218 meter høj reklamesøjle. Forudsat, at folk
tænkte over, hvad de læste, og ikke bare sagde " Ih, hvor forfærdeligt ".

Men jeg ved selvfølgelig ikke hvad du ville, og hvorfor du tænker sådan, og
jeg får det heller aldrig at vide, men jeg kan da tilføje det sådan, at
dengang, hvor jeg var på den yderste rand, der voksede mine negle 1 meter om
dagen, for stadig at have lidt og hænge fast i livet med. Jeg var helt kold
over, hvad der var etisk korrekt, om det var retfærdigt eller ej, men at
konstatere, at solen var stået op, nok en gang, det var ensbetydende med, at
jeg stadig var her, og så kunne det kun blive en god dag.

Ja hvis du skulle vælge, men hvorfor ville du vælge sprøjten..... Din hund
var sund og rask...... Har du somme tider læst, hvad folk herinde, gerne
ville gøre ved en dyrlæge, som afliver sunde og raske hunde ??????.......
Hvis ja, er du så ikke HDM nu ??. Som jeg vist har sagt før, ingen kommer
gennem livet uden skrammer, det gælder for hunde, såvel som for mennesker.
Der er både op og nedture, og uanset hvor skidt det nu end ser ud, så kan
fremtiden stadig blive lys.... Men sprøjten, den er og bliver " Definitiv "

M.V.H.....Benny..

Fra : Nette Stormlund

Dato : 02-10-05 19:55

Hej Benny!

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår alt hvad du skriver.

Min advarsel gjaldt ikke udelukkende omtalte sted, men var en generel
advarsel mod at overdrage sin hund til umiddelbart velmenende
formidlere.

Jeg understregede at jeg ikke kendte omtalte sted, og at det sagtens
kunne være ok.

Jeg kender intet til den hjemmeside, du refererer til eller nogen
hundefabrik.

Og lad mig så yderligere understrege ( og det er IKKE for at hænge Kim
ud ), at jeg ALDRIG nogensinde vil skille mig af med mine hunde -
aldrig!!

Så det var et tænkt eksempel.

Tværtimod har jeg modtaget ganske mange dyr her ( kaniner ), som levde
under kummerlige forhold hos mennesker, som ikke magtede at passe dem.

Det sørgelige er ( og har igen IKKE noget med Kim at gøre ), at alt for
mange mennesker anskaffer sig en hund, uden at have tænkt situationen
igennem, eller uden at magte at påtage sig det ansvar det er at have
hund.

Fik du læst de artikler jeg henviste til ?

De er min reference i denne forbindelse.

Og så tror jeg, jeg stopper her med denne sag.

Jeg har været med herinde længe - men også ganske længe på sidelinjen,
da jeg kort efter min ankomst blev mistænkelig-gjort i ekstrem grad. Det
var fordi jeg efterlyste andre hunde-ejere i mit nærområde til at mødes
med.Straks blev jeg af andre gruppemedlemmer stillet til ansvar for,
hvorledes jeg overhovedet kunne forestille mig en hvalp skulle ud at gå
lange ture, og der blev mere end antydet at jeg ikke overhovedet anede
hvad jeg havde med at gøre.

Der blev ikke spurgt ind til noget som helst - hvilket var SÅ ærgeligt,
for så havde jeg kunnet uddybe, at jeg ønskede at møde andre hunde +
ejere, således min hvalp kunne blive socialiseret og få leget, og jeg
kunne få udvekslet erfaringer med andre hunde-ejere. Jeg kunne også have
oplyst at jeg har haft hund hele mit liv, og at mine hunde er to ret
fine race-hunde, som skal udstilles - og som jeg i den grad passer på.

Det var ikke dig dengang, Benny - så det er ikke for at fortsætte
diskussionen med dig.

Men jeg synes, det er ærgeligt at hvis man som ny kommer med et pip,
skal man straks mistænkeliggøres i slem grad, og drages til indtægt for
at være potentiel frelst/ dyreplager o.s.v. Det er ligesom, at nogen
brugere af NG venter på et indlæg, som kan misforståes eller tolkes,
således man kan tillade sig at blive forarget, og måske finder er
fællesskab i det.

Det enste jeg ville, var at gøre opmærksom på, at ifølge nogle artikler
jeg har læst, er hundeformidlere ikke altid hvad de giver sig ud for.
Jeg har henvist til kilden.

Så kan der vist ikke koges mere suppe på den pølsepind.

M.v.h.
Nette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-10-05 23:04

> Hej Benny!
>
> Jeg er ikke sikker på, jeg forstår alt hvad du skriver.

Jeg syntes ellers det var klart nok. Hvorfor advare, mod noget man intet
kender til. Måske er din advarsel berettiget, måske ikke. Men kan man
advare imod " Måske "... Det var sådan set hele humlen.

> Min advarsel gjaldt ikke udelukkende omtalte sted, men var en generel
> advarsel mod at overdrage sin hund til umiddelbart velmenende
> formidlere.

Ja, jeg kan så til gengæld ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal tolke
dette. En generel advarsel mod umiddelbart velmenende hundeformidlere
????....

> Jeg understregede at jeg ikke kendte omtalte sted, og at det sagtens
> kunne være ok.

Hvis man var af den formening, at det kunne det sagtens være, hvorfor så
advare.
Det er vel lidt det samme som at sige, " Du skal ikke købe din hund der, de
har et godt rygte "

> Og lad mig så yderligere understrege ( og det er IKKE for at hænge Kim
> ud ), at jeg ALDRIG nogensinde vil skille mig af med mine hunde -
> aldrig!!

Næ, nu har Kim vist også kun været skældt ud, fordi han har afhændet en
hvalp, en dag før tiden.
Skal jeg være ærlig, så med de lidt usikre fremtidsudsigter de havde, på
daværende tidspunkt, ja så tror jeg godt nok, at jeg havde truffet samme
valg som Kim, og afhændet hvalpen.

> Så det var et tænkt eksempel.
>
> Tværtimod har jeg modtaget ganske mange dyr her ( kaniner ), som levde
> under kummerlige forhold hos mennesker, som ikke magtede at passe dem.

Hvorfor så advare, for det du advarer folk imod, er os selv...

> [...]
> mange mennesker anskaffer sig en hund, uden at have tænkt situationen
> igennem, eller uden at magte at påtage sig det ansvar det er at have

Så er det jo ikke hundeformidleren du sigter på længere, men hunde ejeren.

> Fik du læst de artikler jeg henviste til ?

Nej det har jeg vist ikke haft tid til.

> Og så tror jeg, jeg stopper her med denne sag.

Det står dig frit for

> [...]
> hvorledes jeg overhovedet kunne forestille mig en hvalp skulle ud at gå
> lange ture, og der blev mere end antydet at jeg ikke overhovedet anede

Jamen det alene, var da grund nok, til gerne at ville i kontakt med andre
hunde ejere.
Hvor lang turen skal være, kan man vel ikke afgøre, før man kender til den
flok man skal gå med. Så lige hvordan man skal afgøre, om en tur, der
stadig kun er en ide, er for lang for visse hunde, det må dem der mener det
er uansvarligt, jo så selv stå til regnskab for. Ideen syntes jeg da selv
er aldeles fortræffelig. Vi har da også prøvet det en enkelt gang, men vi
var desværre selv de eneste der mødte frem. Det endda med den lagkage, som
vi havde lovet at medbringe . Men det skal nu ikke forhindre noget, vi
er altid klar til en omgang til.

> [...]
> oplyst at jeg har haft hund hele mit liv, og at mine hunde er to ret
> fine race-hunde, som skal udstilles - og som jeg i den grad passer på.

Ja det sidste her, ved jeg så ikke rigtigt, hvordan jeg skal svare på
.... Det mest elementære, blev vel besvaret ovenover, og det sidste, er
vel det vi alle syntes om vore hunde. Vi prøver vel også alle, at tage godt
vare på dem, medens vi prøver at give dem noget, som selv en hund ville
kalde et indholdsrigt liv. Det uanset om det er racerene hunde, eller en
krydsning mellem en gårdmandsdatter og en tjørnehæk.

> Det var ikke dig dengang, Benny - så det er ikke for at fortsætte
> diskussionen med dig.

Pokkers osse, ja det må du undskylde, der er ellers ikke noget jeg ved
bedre, end at få lov til at give en eller anden, en god verbal røvfuld

> [...]
> brugere af NG venter på et indlæg, som kan misforståes eller tolkes,
> således man kan tillade sig at blive forarget, og måske finder er

Hvis du føler dig forfulgt, kunne det så være fordi du selv kaster med sten.
Du var selv ude, med en generel advarsel mod umiddelbart velmenende
hundeformidlere. Det var vist din egen måde at udtrykke det på.... Som
ligner lidt den her... " Pas på ham der, han har reelle hensigter " ...

> Det enste jeg ville, var at gøre opmærksom på, at ifølge nogle artikler
> jeg har læst, er hundeformidlere ikke altid hvad de giver sig ud for.
> Jeg har henvist til kilden.

Samt en masse aktivister, som er til langt mere skade end gavn.... jo der er
ikke mange ting jeg ikke har set og hørt før. Desværre ser jeg også
følgerne. Der er mange ting, som umiddelbart lyder som en god ide, men når
den så er udført i praksis, viser sig, aldrig at have været bare i nærheden
af at være en god ide. Hvad angår artikler, ja så er alting jo relativt, er
det noget man gerne vil tro på, så antages den, at være troværdig, hvis
ikke, så er den noget sludder . Nogle drager til Belgien, for at finde
en historie om en landsby, som dyrker avanceret dyremishandling.... Andre
syntes det er forkasteligt, at vi ikke kan finde plads til Grækenlands
550.000 vilde gadehunde, ja de bliver faktisk fornærmede, hvis man foreslår,
at de bruger deres kræfter, på at redde Danske hjemløse hunde i stedet.

> Så kan der vist ikke koges mere suppe på den pølsepind.

Jeg ved så ikke, hvad der giver dig den opfattelse, for der er jo faktisk
kommet mere på, for hver gang den har kørt, så der faktisk bliver mere og
mere at diskutere, for hver omgang den har kørt.

M.V.H.....Benny..

Fra : vildskud

Dato : 30-09-05 11:48

"Kim2000" skrev d. 30-09-05 10:11 dette indlæg :
> Vi står og skal flytte i weekenden op nordpå i noget der kan blive
> drømmehuset, men den første måned (mindst) hedder den skurvogn og der
> [...]

Hvor gamle er hvalpene?

Hvis de er under otte uger, vil det være en rigtig dårlig idé, at give/
sælge dem til nye hjem. Så er det bedre med aflivning. Alternativt kunne
du finde en hunde pleje mor, der måske lige har mistet sine hvalpe eller
som er falsk drægtig.

Tiden fra hvalpe fødes til de er otte uger, skal tilbringes med deres
mor og kuldsøskende. Kommer de fra for tidligt er der stor risiko for,
at de udvikler sig til analfabeter. Dvs. at de som voksne individder vil
få svært ved at kommunikere med artsfæller med deraf følgende risiko for
udvikling af angst, aggression mm
Er hvalpene 7½ uge kan det nok gå...
Er de fire-fem-seks uger er det uforsvarligt.

Hvis du alligevel beslutter dig for, at komme af med dem, er det af
største vigtighed at du får sagt til kommende ejere, at de SKAL ud og
socialisere deres hvalpe på artsfæller. Socialiseringsfasen går fra de
er tre uger til 12/16 uger, afhængig af race.

Hvilken race er her tale om?

Vh. vildskud

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-05 12:15

"vildskud" <vildskud.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> socialisere deres hvalpe på artsfæller. Socialiseringsfasen går fra de
> er tre uger til 12/16 uger, afhængig af race.

Vi har naturligvis hele tiden vist vi skulle flytte, men den oprindelig plan
lød på 14. oktober (men 100.000 kr. ekstra for at smutte til den første var
et ret overbevisende argument (og tegn på nogen har for mange penge)),
derfor har vi ikke gjort det vilde for at sælge dem før efter de blev 8
uger, men vi havde slået dem op på nettet til man kunne forudbestille. Men
uden held iøvrigt.

Vi solgte een hvalp een dag for tidligt, men kunne naturligvis aldrig drømme
om at sælge hvalpe der var fx 6 uger gamle, det ville være synd, måske kunne
det gå hvis den kom ud til familie der havde en anden hvalp eller en anden
hund, men den slags overvejelser rodede vi os aldrig ud i.

Hvalpene er på mandag 9 uger, og det er gravhund-scæfer blanding.

Fra : Heidi

Dato : 30-09-05 11:56

Hvor store bliver de hunde ca?

labrador størrelse,
Schæfer størrelse
eller en helt anden størrelse?

Er det han eller hun hunde du har tilbage?

//Heidi

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-05 12:09

"Heidi" <nicholai@> skrev i en meddelelse
> Hvor store bliver de hunde ca?

> labrador størrelse,
> Schæfer størrelse
> eller en helt anden størrelse?

Moderen er ca. 39 over skulderen og er en blanding af gravhund og schæfer.

Der er fire hanner tilbage og en hun tilbage. De fire bliver nok nærmere en
gravhund XL og den ene bliver nok mere schæfer end gravhund.

mvh
Kim

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-09-05 13:09

> [...]
>
> Sagt med andre ord; vi er desperat og endda så desperat for at komme af
> med dem, at vi bryder reglerne i gruppen, jeg undskylder på forhånd.

Det var jo det jeg sagde, Mere useriøs person skal man lede længe efter.

Mvh
Søren

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-05 13:11

"Anita Andersen" <Great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det var jo det jeg sagde, Mere useriøs person skal man lede længe efter.

Det er godt at du bidrager med så meget positivt til denne gruppe.

Fra : pwh

Dato : 30-09-05 15:07

> Det var jo det jeg sagde, Mere useriøs person skal man lede længe
> efter.
>
> Mvh
> Søren

Giv nu lige Kim en chanche for at klarer det på en fair måde,
men ender det med aflivning af x-antal hvalpe er jeg helt enig med dig.
Hvis problemet bare er pladsen må det da også værer muligt at leje
sig en campingvogn til hundene, når der er tjent 100 KiloKr på at flytte
før må der også værer råd til at gører det rigtige.

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-05 15:28

> [...]
>
> Sagt med andre ord; vi er desperat og endda så desperat for at komme af
> med dem, at vi bryder reglerne i gruppen, jeg undskylder på forhånd.

Vi har været så heldige at Kia fra nyhedsgruppen var her for at se på en
hvalp, og hun tog de andre med for at sælge dem videre.

Derfor er der ikke flere hvalpe til salg fra min side.

Kias nummer er 96 77 11 66.

Fra : Melanie

Dato : 30-09-05 18:42

> [...]
> hvalp, og hun tog de andre med for at sælge dem videre.
>
> Derfor er der ikke flere hvalpe til salg fra min side.

Sikke en historie. Ikke en sjov en af være en del af. Jeg er glad for at den
endte godt og alle hvalpene lever og for chancen for at komme ud til gode
familier.
Held og lykke med alt det nye. Måske skulle i overveje at få hende
steriliseret for at historien ikke gentager sig selv. Pøj pøj.

Mvh Melanie (Som har købt alle sine dyr på internat.)

Fra : JJ

Dato : 02-10-05 20:19

[...]

Kommer det ikke under "hundehandler paragraffen"?
- er køb med videresalg for øje ikke ulovligt i dk?

JJ

Fra : Kim2000

Dato : 02-10-05 20:22

"JJ" <jonna@lilanimas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kias nummer er 96 77 11 66.

> Kommer det ikke under "hundehandler paragraffen"?
> - er køb med videresalg for øje ikke ulovligt i dk?

Nej, nu må I fandme holde få jer dog for fanden et liv. Jeg er skredet fra
denne gruppe, det pis her gider jeg ikke spilde min tid på.

Fra : JJ

Dato : 02-10-05 21:47

Nej, nu må I fandme holde få jer dog for fanden et liv. Jeg er skredet fra
denne gruppe, det pis her gider jeg ikke spilde min tid på.

Jamen du har jo også "travlt".... for "travlt" til at tage ansvaret for de
hunde som du opdrætter..... det er da heldigt at der er nogen der gider
rydde op efter dig...
- det er da så seriøs at det er til at tage og føle på...

JJ

Fra : x Vuf x

Dato : 02-10-05 22:48

On Sun, 2 Oct 2005 21:19:26 +0200, "JJ" <jonna@lilanimas.dk> wrote:

>Kias nummer er 96 77 11 66.

>-----------------------------------------------
>Kommer det ikke under "hundehandler paragraffen"?
>- er køb med videresalg for øje ikke ulovligt i dk

Det er da vist kun i hundeforeningerne den
patagraf gør sig gældende. Jeg mener ikke,
det er vedtaget ved lov i folketinget.

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : Kiplers.dk

Dato : 30-09-05 16:00

Hej,

Dyrenes-beskyttelse har fine internater hvor I kan aflevere hvalpene.
De gør et godt stykke arbejde med at finde nye egnede hjem.

Jeg kender også en hundeformidling som er rigtig god, men det er på
sjælland.
Men skriv hvis denne hundeformidling har interesse. Så smider jeg et
link.
Man afleverer gratis hos dem, og hundene går rundt sammen, både inde
og ude, ikke noget med løbegårde og bure.

MVH Marie.