Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Lynx
Fra : Hans J. Jensen

Dato : 30-09-05 02:59

Jeg har lige downloadet og leget lidt med Lynx. Den virker faktisk bedre
end jeg havde forventet af en textbrowser. De "relkamerer" med at den
skulle være specielt sikker, hvilket jeg intuitivt godt kunne forestille
mig. Den viser jo ikke billeder og gemmer (så vidt jeg har forstået)
ikke cookies.

Men er der nogen som kan give en god forklaring på hvorfor Lynx er så
sikker?
Har det noget at gøre med, at det er en textbrowser?

Mvh. Hans

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-09-05 12:20

Den 30-09-05 03.59 skrev Hans J. Jensen følgende:

> skulle være specielt sikker, hvilket jeg intuitivt godt kunne forestille
> mig. Den viser jo ikke billeder og gemmer (så vidt jeg har forstået)
> ikke cookies.

Billeder er normalt ikke farlige, og cookies er slet ikke farlige (i
hvert fald ikke i forbindelse med computersikkerhed).

> Men er der nogen som kan give en god forklaring på hvorfor Lynx er så
> sikker?

Jeg kender den ikke, men hvis den ikke understøtter scriptsprog
(JavaScrips, ActiveX osv.), vil den være rimelig sikker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 16:07

Kim Ludvigsen wrote:
> Jeg kender den ikke, men hvis den ikke understøtter scriptsprog
> (JavaScrips, ActiveX osv.), vil den være rimelig sikker.
Det gør den ikke Det eneste den viser er tekst. Frames undersøttes
heller ikke, så skjulte frames med ondsindet indhold får du intet af.
Lynx er simpelthen på så lavt et niveau, at chancen får sikkerhedshuller
mindskes betydeligt. Dertil kommer, at det er en temmelig gammel
browser, som jo har haft sin tid til at rode sin kode igennem.

Det var i hvert fald hvad jeg kunne give som argumenter.