Router Linksys WRT54G Statisk IP ???
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-09-05 02:07

Hej NG

Jeg skal have åbnet nogle porte TCP og UPD, jeg har tastet portene ind i
routeren, men man skal have statiske IP adresser for at det virker.

I setup skriver de en del om DHCP, men ikke så meget om hvordan man fro
statiske IP. Hvordan gør jeg det?

Jeg synes at kunne komme frem til at man kan køre DHCP til selve modemet.
længere nede af siden kommer sleve routerens IP og herefter "Network" og
det
er vel Network delen der skal sættes til statiske IP F.eks. 192.168.1.103
og
så noget DNS men jeg synes bare ikke der er mulighed for det?

Jeg har prøvet at ændre til statisk IP på en af computerne, men så duer
det
ikke, der må skule sættes noget op i Routeren...

Håber på lidt hjælp, gerne i dummy sprog

mvh
JR

Fra : PA

Dato : 30-09-05 05:25

Jeg havde samme problem, du skal ændre det på computeren under
netværksforbindelser/internetprotokol(tcp-ip)/brug flg. ipadresse.

PA

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-09-05 06:32

> I setup skriver de en del om DHCP, men ikke så meget om hvordan man
> fro statiske IP. Hvordan gør jeg det?

Du skal give computeren en fast IP-adresse i samme net men udenfor det
interval, som routerens DHCP-server tildeler fra. Dette opsættes i
netværksindstillingerne på computeren. Brug routerens IP-adresse
(typisk 192.168.1.1) som default gateway og DNS-server og sæt netmasken
til 255.255.255.0.

Alternativt kan man vælge at opsætte leasetiden for routerens DHCP-server
til en stor værdi. Så vil den tildele samme IP-adresse til computeren
hver gang med mindre der går meget lang tid.

Endelig kan man opgrader routeren med en firmware, der understøtter statisk
tildeling af IP-adresse baseret på MAC-adresser, men det er nok lidt
for meget at gøre ud af det i dit tilfælde.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-09-05 11:07

Tak for svar

Nogle gange er det måske mere simpelt end man gør det til... jeg vil prøve

mvh
JR