løbetid slut? - tegn
Fra : nana sørensen

Dato : 30-09-05 00:09

Hejsa gruppe...

Hvordan kan man være helt sikekr på at en tæves løbetid er slut? Baby
begyndte at bløde for 15 dage siden. Eller det var der hvor jeg opdagede
det, holder tæt øje, men det kan ikke udelukkes at det måske har været et
par dage før. Hendes kønsdele er stadig hævede, dog ikke så meget som de har
været. Er der nogle sikre tegn på at det er overstået? Og kan unge tævers
løbetider være uregelmæssige eller vare længere/kortere tid?

Mvh-. Nana

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 30-09-05 05:08

> [...]
> har været. Er der nogle sikre tegn på at det er overstået? Og kan unge
> tævers løbetider være uregelmæssige eller vare længere/kortere tid?

Kan man ikke se det på hanhundenes reaktion? Eller tævens reaktion på
hanhunde? Da Sally havde sin ... rugemaskine, ville hun 'fand'me ikke' have
fremmede næser i røven medmindre, det var den tid.

/K

Fra : nana sørensen

Dato : 30-09-05 07:04

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in message

> [...]
> hanhunde? Da Sally havde sin ... rugemaskine, ville hun 'fand'me ikke'
> have fremmede næser i røven medmindre, det var den tid.

Tja... Vi har også en hanhund, som dog har været pakket forsvarligt ind i
anti-parringsbukser hele tiden. Problemet er, at baby er lidt sær. Han går
hende normalt ikke på, heller ikke udenfor løbetid, hvor han også har næsen
i hendes privates sommetider. Hun er dog begyndt at snerre lidt af ham de
sidste par dage´, og han piiiver ret meget.

Mvh. Nana

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 30-09-05 15:32

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Tævens løbetid varer normalt 21 dage fra den første dag hvor hun bløder.
Parringstidspunktet befinder sig indenfor dag 9-19 (meget forskelligt fra
tæve til tæve), så du kan absolut ikke være sikker på at det er ovre endnu.
Ofte holder tæven stort set op med at bløde omkring parringstidspunktet, så
man skal være opmærksom på at løbetiden ikke nødvendigvis er ovre når tæver
holder op med at bløde.

Så længe en af hundene stadig viser tegn på ændret adfærd skal de holdes
adskilt. At hanhunde piver er et godt tegn på at tæven er tæt på
parringstidspunktet. Så altså; når tæven er ovre dag 21 OG begge hunde
opfører sig rimeligt normalt, så er det ovre for denne gang.

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Fra : nana sørensen

Dato : 30-09-05 17:08

"Camilla Juelsgaard Jørgensen" <c_jj@dsr.kvl.dk> wrote in message

> [...]
> parringstidspunktet. Så altså; når tæven er ovre dag 21 OG begge hunde
> opfører sig rimeligt normalt, så er det ovre for denne gang.

Mange tak for gode svar. Så dvs at de er HELT regelmæssige, helt fra første
løbetid? Jeg tænker, menneskers cyklus kan jo variere en del, men sådan er
det måske ikke med hunde? Planen er, at tage antiparre-bukserne af hannen på
22-dagen. Kan jeg så være helt sikker? Jeg tæller fra der hvor jeg opdagede
at hun blødte. Det gør hun nemlig ikke mere.
Opfører sig normalt... Gys... Mine hunde er slet ikke normale. Det eneste
jeg har lagt mærke til er at hannen piver, ellers ingenting. Så det er ikke
en ret god indikator desværre. Men de 21 dage kan man godt regne med eller
hvad?

Mvh.Nana

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 30-09-05 17:33

> [...]
> jeg har lagt mærke til er at hannen piver, ellers ingenting. Så det er
> ikke en ret god indikator desværre. Men de 21 dage kan man godt regne med

Hvis du ikke mener at kunne se på hundenes opførsel om de er "normale" igen,
så ville jeg vente et par dage ekstra. 99% af tæverne er færdige på 21.
dagen (men altså ikke 100%). Men hvis tæven nægter at lade hanhunden komme
til bagenden på 21. dagen, så skulle den være sikker.

MVH

Camilla

Fra : Heidi Jensen

Dato : 30-09-05 20:00

Hej Nanna!

Jeg vil blot sige, at du er ikke i tvivl når det hører op! Peanut vil stoppe
med at pive, og ikke vise nogen særlig interesse længere.... Mens han stadig
gør det, er hun stadig i løb, måske højløbsk nu, der kan godt være forskel
på det, normalt siger man 13. dagen og så nogen dage frem. Men de er
højløbske kan farven på "ja" godt være gennemsigtigt som udflod el. lign.
Det svinger! Du kan jo teste det ved lige at lade Peanut snuse til hende,
bliver han kåd så fjern ham... Men vent lige et par dage endnu...

Ta en vat-rundel og dut hende bag i 1 gang om dagen, på den måde lærer du
også hvordan det ser ud på de forskellige tidspunkter.. Nogle hunde er meget
dygtige til at holde sig rene nemlig!

Heidi

Fra : nana sørensen

Dato : 30-09-05 22:46

"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> også hvordan det ser ud på de forskellige tidspunkter.. Nogle hunde er
> meget dygtige til at holde sig rene nemlig!

Højløbsk, er det der hvor de kan blive gravide? hun har blødt i næsten 16
dage nu.

Det der er problemet er, at de begge hopper på hinanden, nærmest heele
tiden, også udenfor hendes løbetider, så det er svært at se på den måde.
Adfærden i dette tilfælde er ikke en god indikator, så jeg er nødt til at
vide hvornår jeg kan være helt sikker på at hun ikke kan blive gravid.

Jeg har allerede forsøgt vatrondel-tricket, Men der er simpelthen ingenting
at se. Hun er vanvittigt dygtig til at holde sig ren, ikke et dryp eller en
plet ogen steder.

Mvh. Nana

Fra : nana sørensen

Dato : 30-09-05 22:41

> [...]
> 21. dagen (men altså ikke 100%). Men hvis tæven nægter at lade hanhunden
> komme til bagenden på 21. dagen, så skulle den være sikker.

Det der er problemet er, at hun altid lader ham hoppe på hende. Også når et
er dominans, også uden for løbetiden. Så jeg kan ikke se det på den måde.
Selvom det kun er fra 9-19. dagen de kan blive gravide, er den altså
ikke sikker på 21-dagen?

Mvh. Nana

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-05 17:44

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse news:433db0e1$0

> Det der er problemet er, at hun altid lader ham hoppe på hende. Også når
et
> er dominans, også uden for løbetiden. Så jeg kan ikke se det på den måde.

Klø hende lidt helt oppe ved haleroden. Hvis hendes hale vipper til siden,
er det for tidligt, at tage bukserne af Peanut.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : nana sørensen

Dato : 01-10-05 19:01

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Klø hende lidt helt oppe ved haleroden. Hvis hendes hale vipper til siden,
> er det for tidligt, at tage bukserne af Peanut.

Hehe.... Virker det virkelig? Lyder lidt storm p-logisk. LOL

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-05 20:29

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse news:433ecef1$0

> Hehe.... Virker det virkelig? Lyder lidt storm p-logisk. LOL

Ja, det virker. Hvis hun stadig er klar, ryger halen til side med det samme.
Hvis intet sker, så er løbetiden ved, at være slut for denne gang.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : nana sørensen

Dato : 02-10-05 00:15

> [...]
> samme.
> Hvis intet sker, så er løbetiden ved, at være slut for denne gang.

LOL Testede det lige.... Efter kalenderen burde hun være højløbsk nu. Men
ingenting sker. Hun logrer bare vildt med halen og prøver at slikke mig i
ansigtet. Jeg klør hende tit nederst på ryggen og har på intet tidspunkt
lagt mærke til anderledes haleaktivitet. Pis... Mine hunde er så underlige.
Deres adfærd er sgu så underlig normalt, at det er svært at sige hvornår de
opfører sig anderledes. Hvis de pludselig opførte sig normalt, ville det sgu
være underligt.
Kan det være at hun endnu ikke har været højløbsk? På tirsdag er det 21 dage
siden at hun begyndte at bløde.

Mvh. Nana