Grafikkort får maskine til at fryse
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 29-09-05 21:25

Hej

Jeg har en P4 3.4ghz med en Sparkle 128mb grafikkort ud med VGA samt DVI
udgange. Jeg bruger dem begge.

Mit problem består i, at maskinen fryser, hvis jeg forsøger at afspille
video ELLER bare at starte programmer, som KAN afspille video.

Dertil skal nævnes, at der f.eks. i Outlook tegnes underlige statiske
streger hen over opstarts-billedet (www.bodudek.dk/grafik/streger.jpg).

Jeg har lige smidt ny køler i maskinen, hvilket har gjort den meget stabil
(cpu temp er gået fra op til 85 grader og til nu max 45 grader). Jeg havde
håbet, at det - på en underlig facon - også løste problemet med grafikken,
men nej.

Jeg har endda haft grafikkortet indleveret til forhandleren, som har testet
det på sin maskine med video und alles UDEN problemer what so ever.

Hvad skal jeg kigge efter?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-10-05 14:55

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>
> Mit problem består i, at maskinen fryser, hvis jeg forsøger at
> afspille video ELLER bare at starte programmer, som KAN

Det lyder godt nok som et defekt grafikkort!
Har du testet med et andet kort i maskinen?
- Hvis det også laver problemer, så kan det være porten kortet
sidder i eller driveren - alternativt din Windowsinstallation der
bøvler...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 01-10-05 17:31

[...]

> [...]

testet det på sin maskine med video und alles UDEN problemer what so ever"

> Har du testet med et andet kort i maskinen?

yes, og så er der ingen problemer..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-10-05 19:53

Bo Kamp Dudek wrote:
> "Jeg har endda haft grafikkortet indleveret til forhandleren,
> som har testet det på sin maskine med video und alles UDEN
> problemer what so ever"

Jeg læste det fint første gang :)

> yes, og så er der ingen problemer..

Har du prøvet med en ny installation af Windows (prøv evt. at
installér op på en anden harddisk bare for at se hvad der så
sker) eller en driver roll back?
Hvis grafikkortet fungerer i en anden PC og et andet grafikkort
fungerer fint i din PC, så er problemet ret sikkert
softwaremæssigt så led videre dér...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund