usb på netværk??
Fra : ole møjdal

Dato : 29-09-05 18:48

Hej kan man ikke få noget så man kan sætte usb ting på netværket så som hd
eller printer??

mvh. ole

Fra : Max

Dato : 29-09-05 19:08

Hej

> Hej kan man ikke få noget så man kan sætte usb ting på netværket så som hd
> eller printer??

Jo, det hedder en printserver.

Mvh Max

Fra : ole møjdal

Dato : 29-09-05 19:44

> Hej

> Jo, det hedder en printserver.

> Mvh Max

ja noget i den stil men kan jeg sætte en usb hd til den så man kan hente og
gemme filer fra alle maskinerne på netværket??

Fra : Max

Dato : 29-09-05 20:17

Hej Ole

> ja noget i den stil men kan jeg sætte en usb hd til den så man kan hente
og
> gemme filer fra alle maskinerne på netværket??

OK, jeg har misforstået dig, den dims jeg linkede til var kun til printer.

Men du kan få bokse til HD der virker som USB bokse bare med netværks-
tilslutning istedet. Så kan alle se og brugen den på nettet.

Der findes sikker billigere modeller.

Mvh Max

Fra : ole møjdal

Dato : 29-09-05 21:24

> [...]
>
> Men du kan få bokse til HD der virker som USB bokse bare med netværks-
> tilslutning istedet. Så kan alle se og brugen den på nettet.

ahh okay ja det var en lidt anden pris men ja problemet er bare at så skal
jeg have begge 2 for min plan var at man skulle kunne sætte en hd til når
man skulle bruge det og en printer når man skulle bruge den..
men det er der nok ikke lavet..

men tak for hjælpen :)

mvh. Ole

Fra : Max

Dato : 29-09-05 21:51

Hej Ole

> ahh okay ja det var en lidt anden pris men ja problemet er bare at så skal
> jeg have begge 2 for min plan var at man skulle kunne sætte en hd til når

Ok, jeg bliver ved med at misforstå, undskyld for det.

Jo, jeg tror godt du kan få sådan en enhed, det kaldes en LAN til USB HUB,
og du kan se den her

http://www.ferret.com.au/articles/b2/0c0281b2.asp

Men jeg aner ikke hvor man kan købe den.

Mvh Max

Fra : Bettina&Fillip \(230~

Dato : 29-09-05 23:44

"ole møjdal" wrote:

> [...]
> jeg have begge 2 for min plan var at man skulle kunne sætte en hd til når
> man skulle bruge det og en printer når man skulle bruge den..

Kan kun give denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119045 mine
varmeste anbefalinger. Du kan bla. både styre din HDD og bruge den som
printserver.
Gu er den dyr, men den kan også meget og giver samtidig en masse nye
muligheder i ens netværk.
En af de bedste (og mest banale) er faktisk at den selv går i dvale når den
ikke er i brug. Skønt ikke at skulle høre på en HDD der spinner konstant.

Just my five cent.

Mvh

Fillip

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-09-05 14:45

ole møjdal wrote:
> men det er der nok ikke lavet..

Lav en selv - køb en gammel PC til et par hundrede kroner og sæt hardiskene
i/til der og del dem over nettet - og sæt printeren til denne PC også.

Det eneste PC'en skal have er en lille harddisk, et netkort, et styresystem
og et par USB2-porte (men hvorfor så USB-diske - det kan jo ligeså godt være
IDE-diske ?)

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 01-10-05 14:56

> [...]
>
> Det eneste PC'en skal have er en lille harddisk, et netkort, et
> styresystem og et par USB2-porte (men hvorfor så USB-diske - det kan jo

Det lyder besværligt for at have en lille print/harddisk server, som fylder
væsentligt mere og bruger mere strøm.
Selv en brugt pc med ovennævnte dele vil hurtigt løbe op alligevel, for så
skal den jo være støjsvag og så skal den helst ikke bruge for meget
standbystrøm og kabinettet skal også være pænt og.... jeg kunne blive ved.

Fra : Esben

Dato : 02-10-05 15:59

"ole møjdal" <hej@hej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg have begge 2 for min plan var at man skulle kunne sætte en hd til når
> man skulle bruge det og en printer når man skulle bruge den..

Asus WL-500g Deluxe kan da de ting, samt erstatte en eksisterende router,
switch og accesspoint.

--
Esben