hvad lægger man i potteplanterne
Fra : thomas Duus Jürgense~

Dato : 29-09-05 06:13

vores killing syntes det er gevaldigt bedre at bruge potteplanterne istedet
for katte toilettet, dog kun om natten når vi sover..

Hvad kan man lægge i potteplanterne, jeg tror det er jorden den går efter
når den tisser..

kan man dække med småsten, leca eller ligt ??

thomas

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 29-09-05 08:15

Hej Thomas

Du har en forespørgsel

> Hvad kan man lægge i potteplanterne, jeg tror det er jorden den går efter
> når den tisser..
>
> kan man dække med småsten, leca eller ligt ??

Da jeg havde potterplanter med diameter større end 14 cm., kostede det en
tur på stranden efter strandsten i passende størrelser. De blev så vasket og
lagt øverst i potten, så al jord var dækket. Ikke nok med at det var
virksomt, det så også pænt ud.

Med venlig hilsen
Lise

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 29-09-05 10:55

Hej Thomas
Gør endelig som Lise. Vi var dog ikke på stranden, der var nogle større
sten ved hånden ude i haven.
Leca vil virke som dejlig kattetoilet.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar
www.librian.dk

Fra : JytteJ

Dato : 29-09-05 11:07

"thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når den tisser..
>
> kan man dække med småsten, leca eller ligt ??

Hvis de to andre råd ikke virker, så prøv at vikle noget sølvfolie omkring
planten, det kan katte ikke lide.

VH.
JytteJ

Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-09-05 11:42

> Hvis de to andre råd ikke virker, så prøv at vikle noget sølvfolie omkring
> planten, det kan katte ikke lide.
>
> VH.
> JytteJ

Nogen katte kan ikke lide det. Vores hankat elsker det bare. HVis han får
fat i noget sølvpapir slæber han rundt på det i flere timer og knurrer af
alle der kommer for tæt på.

Mhv Kari

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 29-09-05 13:19

> [...]
> når den tisser..
>
> kan man dække med småsten, leca eller ligt ??

Hej Thomas

Vi har ikke haft problemer med at de tissede i potteplanterne, men da vi
fik en lille ny hjem i februar lærte hun "de gamle" at det altså var
ski** sjovt at grave jorden op af potterne *suk*

Vi klippede nogle fryseposer i stykker og dækkede selve jorden med det -
det er ikke kønt, men det er effektivt! Der er aldrig siden blevet
gravet i potteplanterne *S*

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Line (aslyne)

Dato : 29-09-05 13:53

> kan man dække med småsten, leca eller ligt ??

Vi har dårlige erfaringer med leca kugler. Killingerne skraber dem op af
potteplanten og spiller hockey med dem.
Jeg puttede leca i potteplanterne for at de ikke skulle pille jorden ud,
så nu er jeg lige vidt ;)

Med venlig hilsen
Line (aslyne)
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 29-09-05 15:34

Jeg kan tydelig se nedenstående leg for mig.
Derfor anbefaler jeg også store sten der dækker. Vi havde en megastor
urtepotte med store flade sten. Den udgjorde det så for en dejlig kølig
soveplads.

Fra : Allan

Dato : 29-09-05 19:26

"Lisbet Sørensen" <librianKATTE@BAKKEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derfor anbefaler jeg også store sten der dækker. Vi havde en megastor
> urtepotte med store flade sten. Den udgjorde det så for en dejlig kølig

He He og med MCO i huset kan stenene ikke blive store nok i poterne
De små bliver fjernet og er legetøj. Der er altid forskel på katte
Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 29-09-05 19:36

Sikke da en gang tvetydigt mundlort jeg fik skrevet der
"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> He He og med MCO i huset kan stenene ikke blive store nok i poterne
> De små bliver fjernet og er legetøj. Der er altid forskel på katte
> Mvh Allan

Jeg mener self. At med MCO katte kan selv de store sten i Blomsterpotterne
blive til legetøj.
Men der er altid forskel på katte.
Og det virker her med sten i potterne. Ja blomsterpotterne

Mvh Allan

Fra : Steen Suder, Privat

Dato : 30-09-05 09:12

thomas Duus Jürgensen wrote:

> [...]
> efter når den tisser..
>
> kan man dække med småsten, leca eller ligt ??

Imprægner et stykke træ - f.eks. noget af malerpind - med en opløsning
af vand og hjortetaksalt og placer det på åstedet.

Vi kan ikke lugte det, men det skulle virke ret voldsomt på kattene.
Jeg har dog ikke selv erfaring med det, da vores NFOer ikke har været så
slemme.

--
Steen Suder