Forskel på TDC Bredbånd Privat og Erhverv
Fra : Martin Mogensen

Dato : 28-09-05 23:44

Jeg overvejer kraftigt at skifte til TDC Bredbånd Professionel for at undgå
at betale for forbrug på min nuværende 512/4096 Bredbånd forbindelse.

Har dog betænkeligheder, bl.a. om jeg kan anvende mit Linksys Wireless
router til 3 PC'ere direkte på det nye modem? Den nye forbindelse leveres
med 1 fast ip adresse.

På TDC's kundeservice skriver de noget om en prækonfigureret router - er det
noget man skal køre med og i så fald, hvilke begrænsninger måtte denne have?
Eller kan jeg uden videre plugge mit eget wireless til modemet og køre som
nu?

Adskiller det tekniske udstyr sig overhovedet fra alm. Bredbånd privat til
Bredbånd Professionel Erhverv?

Er der noget med at Erhvervs linien er garanteret den båndbredde man betaler
for?

Håber nogen kan hjælpe, gerne inden TDC's tilbud med gratis oprettelse
udløber den 29/9.

Martin

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 28-09-05 23:58

Martin Mogensen wrote:
> Jeg overvejer kraftigt at skifte til TDC Bredbånd Professionel for at undgå
> at betale for forbrug på min nuværende 512/4096 Bredbånd forbindelse.

Forbrugsbetaling er sikkert fint for nogen, men det skal man selv
vurdere - for mig vil det bliver alt for dyrt.

> Har dog betænkeligheder, bl.a. om jeg kan anvende mit Linksys Wireless
> router til 3 PC'ere direkte på det nye modem? Den nye forbindelse leveres
> med 1 fast ip adresse.

Har selv LinkSys wireless med TDC Pro mere flere maskiner - og det
spiller fint.

> På TDC's kundeservice skriver de noget om en prækonfigureret router - er det
> noget man skal køre med og i så fald, hvilke begrænsninger måtte denne have?

Den kan du som mig blot lade stå i papkassen - prækonfig betyder, at
webserver, mailserver osv. er NAT'et til forskellige IP'er på LAN siden,
mener at webserver er 192.168.1.6 osv. Din LinkSys kan alt hvad der skal
til.

> Eller kan jeg uden videre plugge mit eget wireless til modemet og køre som
> nu?

Yes - men husk at gemme TDC routeren så du en dag kan returnere det igen

> Adskiller det tekniske udstyr sig overhovedet fra alm. Bredbånd privat til
> Bredbånd Professionel Erhverv?

Her må eksperter træde til, men jeg mener det afhænger meget af hvilken
central du er på.

> Er der noget med at Erhvervs linien er garanteret den båndbredde man betaler
> for?

Der er større krav til kvaliteten af din linie før du får en Pro
forbindelse, men direkte garanti har jeg ikke hørt om.

> Håber nogen kan hjælpe, gerne inden TDC's tilbud med gratis oprettelse
> udløber den 29/9.

Jeg skiftede fra Tele2, og har været tilfreds. Dog er TDC news server
ikke noget at juble over, men der er ingen begrænsinger på porte -
hverken ud eller ind - men det er måske ikke noget som har betydning for
dig. Det findes dog også andre tilbud hvor du ikke betaler for forbrug -
og hos TDC. Jeg valge Pro for at få alle porte åbnet.

Jørn

Fra : Arne Bolen

Dato : 06-10-05 23:01

"Jørn Hundebøll" <spamnews2@dblue.dk> wrote

> [...]
> webserver, mailserver osv. er NAT'et til forskellige IP'er på LAN siden,
> mener at webserver er 192.168.1.6 osv. Din LinkSys kan alt hvad der skal

Kunden må ikke selv konfigurere denne standardrouter, kun TDC har adgang til
den. Hvis kunden ønsker få åbnet en port så tager TDC "kun" 950 kr plus moms
for det besvær. Denne router er derfor i praksis en pengemaskine for TDC.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 07-10-05 16:07

On Fri, 07 Oct 2005 00:00:39 +0200, Arne Bolen wrote:

> [...]
> til den. Hvis kunden ønsker få åbnet en port så tager TDC "kun" 950 kr
> plus moms for det besvær. Denne router er derfor i praksis en

Og netop derfor er der mange som køber deres egen og gemmer TDCs så den
kanreturneres igen når linien engang bliver ændret/nedlagt.

/Henning

Fra : Tim Christensen

Dato : 18-10-05 17:21

Arne Bolen wrote:

> [...]
> til den. Hvis kunden ønsker få åbnet en port så tager TDC "kun" 950 kr
> plus moms for det besvær. Denne router er derfor i praksis en

Tvivler - de fleste der har brug for at ændre på indstillingerne køber
nok deres egen router.

Mvh

Tim