Kontaktformular - i den samme fil?
Fra : Martin Ploug

Dato : 28-09-05 21:27

Hej

Jeg har lavet en kontaktformular, som vist ca.
er bygget op på samme måde som den der er
beskrevet her:

http://www.udvikleren.dk/article.php?techid=6&aid=252

Men jeg kunne godt tænke mig at lave den, så det hele
foregår på den samme side vha. if else osv.

Jeg ved, at jeg skal have fat i noget med

<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'];?>" method="POST" >

og noget med

if(isset($_POST['submit'])){

if (empty($_POST['navn'])){
echo "<p>Indtast venligst dit navn.</p>";
} }

Jeg vil gerne have, at den skal kunne fungere i stil med følgende:

1. formularen vises som helt alm. tom formular

2. er et felt tomt er er e-mail sytaksen forkert, skal der komme en
fejbeksked
gerne ud for det pågældende felt.

3. er alle felter udfyldt korrekt, bliver indholdet i formularen behandlet,
og
i stedet for formularen bliver der vist en oversigt over det, som
brugeren
har indtastet. Dette script samt scripts til valideringerne har jeg, men
de ligger i en anden fil.

Jeg vil jo som sagt gerne lave det sådan, at det hele foregår i den samme
fil,
så brugeren ikke skal sidde og klikke frem og tilbage.

Er her evt. nogen, som kan henvise til et sted på sådan en kontaktformular
på nettet?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Dennis Micheelsen

Dato : 29-09-05 10:45

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> så brugeren ikke skal sidde og klikke frem og tilbage.
>

> Er her evt. nogen, som kan henvise til et sted på sådan en kontaktformular

det er jo meget nemt ..

if ("har vi sendt noget via post") {
if ("email ugyldig") {
print fejl
} else if (....) {
} else {
//behandle data
}
} else {
print form
}

det skulle vist være sådan ca i den form det skal foregå ..

det kræver tungen lige i munden at få det kodet men mon ikke du kan gøre det
:)

//Dennis

Fra : Martin Ploug

Dato : 01-10-05 22:24

> [...]
>
> det skulle vist være sådan ca i den form det skal foregå ..
>
> det kræver tungen lige i munden at få det kodet men mon ikke du kan gøre

Ok, tak for det.

- Martin