Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Andelsbolig-lån / Kan dette være rigtigt ?
Fra : Peter Heide

Dato : 28-09-05 19:39

Jeg er total amatør hvad lån og bolig angår.

Får snart tilbudt en andelslejlighed hvor min andel koster ca. 600.000 kr.

Har selv sparet 250.000 kr op til formålet. Gik idag til Danske Bank
for at få noget info omkring et andelsboliglån på; 350.000,- kr.

Hvis jeg skal låne dette beløb over 30 år, skal der lægges
2000,- kr pr. mdr.( incl. huslejen bliver den lejlighed ret dyr )

Er det prisen ? Eller kan det gøre billigere andet steds,
måske på en anden måde end andelsboliglån ?

At betale af på noget over 30 år er ret absurdt. Det samlet
beløb incl. renter bliver ; 720.000,- kr

mvh Peter

Fra : Michael

Dato : 28-09-05 22:32

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> måske på en anden måde end andelsboliglån ?
>
> At betale af på noget over 30 år er ret absurdt. Det samlet
> beløb incl. renter bliver ; 720.000,- kr

Danske Bank har jo aldrig været billige så prøv at skifte bank. Iøvrigt er
der jo ingen der har sagt, at du SKAL afdrage over 30 år. 15 eller 20 år er
jo også en mulighed. Det bliver selvfølgelig dyrere pr. måned, men billigere
samlet set.

Og ellers velkommen i klubben. De fleste af os der har hus, kender vel til
at låne penge i 30 år Det virker måske absurd at betale det dobbelte af
lånet tilbage, men tænk dog på at det er over 30 år. Det er altså meget lang
tid. Husk også at lejligheden formentlig holder sin værdi eller måske endda
stiger - det er ikke det samme som at købe en bil på afbetaling, som starter
med at ruste ugen efter du har købt den.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-10-05 13:45

In article <433ae360$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Peter Heide wrote:
> [...]
>
> Er det prisen ? Eller kan det gøre billigere andet steds,
> måske på en anden måde end andelsboliglån ?

Er det et boliglån ? Så kan du forhandle prisen. Du burde kunne handle dig
til en variabel rente på ca. 1% over obligationsrenten, dvs ca. 3.5% eller
en fast rente på 4-5%.

> At betale af på noget over 30 år er ret absurdt. Det samlet
> beløb incl. renter bliver ; 720.000,- kr

Men hvis der kommer ebn socialdemokratisk regering i mellemtiden,
og vi igen får socialdemokratiske renter omkring 15-20%, så er det
jo ingenting at betale tilbage.