createElement('a'), mouseover og variabler
Fra : Kim T. Pham

Dato : 28-09-05 18:12

Hej,
jeg forsøger at lave noget i stil med:

for(i=0; i<5; i++){
var theData = document.createElement('a');
theData.onmouseover = function() { return get(i);}
}

Men det kan ikke lade sig gøre, fordi 'i' er en variable så alle
get(i) i sidste ende bliver til get(4).

hvordan kan dette løses?

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 30-09-05 09:53

Kim T. Pham (slet ZC9WP) wrote:

> Men det kan ikke lade sig gøre, fordi 'i' er en variable så alle
> get(i) i sidste ende bliver til get(4).
>
> hvordan kan dette løses?

Prøv at lokal erklærer j som i inde i loopet. Jeg ved ikke om det
virker. Men noget ala følgende:

for(i=0; i<5; i++){
var theData = document.createElement('a');
var j = i;
theData.onmouseover = function() { return get(j);}
}

--
Martin Hintzmann
http://www.hintzmann.dk/