Campingferie sælger campingpas
Fra : Hans Duggen

Dato : 28-09-05 17:03

Der er d.d. udsendt meddelse om at Campingferie.dk nu udleverer campingpas
ved at indgå en alliance med DCK. Kan vi nu snart få et campingpas i
Føtex,
hvis de indgår en alliance med DCU eller andre?
Eller er det et forsøg fra Peer Neslein om at opnå total dominans af
campinglivet?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-09-05 17:25

Hans Duggen wrote:
> Der er d.d. udsendt meddelse om at Campingferie.dk nu udleverer
> campingpas ved at indgå en alliance med DCK. Kan vi nu snart få et
> campingpas i Føtex,

Det kan man da kun håbe inderligt. Eller endnu bedre - få afskaffet det
absurde campingpas og gøre camping til det det er - en vare man køber af en
virksomhed, der så må sørge for at få sine forsikringsforhold på plads selv,
i stedet for at kræve at kunderne skal ansvarsforsikre sig. Tænk, hvis man i
Føtex kun kunne handle, hvis man havde tegnet en ansvarsforsikring (som
oftest overflødig) på forhånd, som så skulle kontrolleres ved indgangen. Det
er nærmest surrealistisk - men åbenbart ikke i campingbranchen

mvh
jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 28-09-05 18:58

"Hans Duggen" <hansduggen@direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis de indgår en alliance med DCU eller andre?
> Eller er det et forsøg fra Peer Neslein om at opnå total dominans af

Små slag venner!

Peer har i en tråd på sit eget debatforum skrevet dette, som svar på et
kritisk indlæg om det nye initiativ:

"Campingferie sælger IKKE campingpas.
Hvis man melder sig ind i DCK, får man således de 4 Campingferie blade, 11
Appen-Dix blade og 2 campingpas med posten.
Men man kan stadig hente sit gratis blad hos sin lokale campingforhandler
eller på en Shell tankstation.
mvh
Peer Neslein"

- og det er jo en lidt anden historie.

/Flemming U

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-09-05 08:07

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Appen-Dix blade og 2 campingpas med posten.
> Men man kan stadig hente sit gratis blad hos sin lokale campingforhandler

Jeg kan kun opfatte det som at Peer er for DCK og imod DCU. At det er et
forsøg på at flytte medlemmer fra DCU til DCK.

Jeg finder der er mere underholdning i DCU´s blad end i DCK´s blad, så jeg
skifter ikke :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Tommy Hansen

Dato : 29-09-05 18:02

> Jeg finder der er mere underholdning i DCU´s blad end i DCK´s blad, så jeg
> skifter ikke :)

Jamen, hvis man kan lide reklamer, slet skjulte reklamer, bestilte
forherligende artikler, så har DCU's blad da bestemt meget mere
underholdning. Men man behøver jo ikke være medlem for at se reklamebladet,
da det kan læses på nettet.

/Tommy

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-09-05 11:25

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, hvis man kan lide reklamer, slet skjulte reklamer, bestilte
> forherligende artikler, så har DCU's blad da bestemt meget mere
> underholdning.

Jamen når man nu ved at det er den slags :)

Men man behøver jo ikke være medlem for at se reklamebladet,
> da det kan læses på nettet.

Så får jeg det ikke læst ... jeg kan bedre lide papirudgaven :)

Fra : Sten Bo

Dato : 30-09-05 14:37

Per Henneberg Kristensen skrev:
,

> Så får jeg det ikke læst ... jeg kan bedre lide papirudgaven :)

Det hjalp da vi fik en meget større skærm og en hurtig forbindelse.

Men svær at ta med og nyde i privathed.

Admiral -
er en sejldugspose til vand
ca 1,o høj og en 1´i diameter.

Fra : Campingstuff

Dato : 30-09-05 06:39

Hej

> [...]
> Appen-Dix blade og 2 campingpas med posten.
> Men man kan stadig hente sit gratis blad hos sin lokale campingforhandler

"Peer skal jeg forstå det sådan at hvis man er medlem, eller melder sig ind
i DCK får man dine blade med posten, sammen med bestilte pas.
Jeg tror nok forståelsen måske er at man på din side / dit firma vil kunne
købe pas."

Det var det spørgsmål jeg stillede til PN debatforummet, hvis det opfattes
kritisk skal jeg sq have kigget lidt på min skrivemåde
vh
Hans Jørgen

Fra : Søren

Dato : 29-09-05 09:22

Hold nu op med at blande campingforeninger og campingpas sammen.
Hvem siger at man skal være med i en campingforening for at få campingpas,
gå ned i jeres lokale turistbureau og køb et campingpas der. Eller køb det
på campingpladsen.
Der er altså ingen der tvinger jer til at være medlem !

Fra : Sten Bo

Dato : 29-09-05 10:02

Søren skrev:
> [...]
> på campingpladsen.
> Der er altså ingen der tvinger jer til at være medlem !

ENIG;

Hva har i gang i? Magi i luften. Hvorfor skulle det flytte medlemmer? Jo
måske helt nye først gangs campister.

Købe camping pas?? Det er da gratis - og årsmærket der koster!

Vi har et ældgmmelt pas fra DK camping hvorpå man bare sætte årsmærket
på på første plads - år for år.

no problemos

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-09-05 11:03

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på campingpladsen.
> Der er altså ingen der tvinger jer til at være medlem !

Men man må jo vælge mellem de tilbud man får. Her kan man vælge:

1. Køb campingpas på campingplads.
2. Køb campingpas ved DCU og få deres rekvalmeblad
3. Køb campingpas ved DCK og få deres rekvalmeblad _og_ campingferies
campingblad.

For 2 og 3 gælder en merpris for x antal blade årligt ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 11:26

On Thu, 29 Sep 2005 10:21:52 +0200, "Søren" <nospam_svu@ccieurope.com>
wrote:

> [...]
>på campingpladsen.
>Der er altså ingen der tvinger jer til at være medlem !

Hvad er egentlig det dybere formål med overhovedet at "skal have" et
campingpas ?

Hvem har egentlig glæde af det ?

Verner

Fra : Sten Bo

Dato : 29-09-05 12:25

Verner skrev:

> Hvad er egentlig det dybere formål med overhovedet at "skal have" et
> campingpas ?
>
> Hvem har egentlig glæde af det ?
>
> Verner

Det har vi vel alle sammen? Om ikke andet er man registrere et sted som
campist og dermed med til at give udstederen af kortet pondus.

Man kan da håbe at der i en eller anden grad kommer nyttige ting ud af
det til fordel for os campister - hvad det så kan være. Tempo 100 grin
eller farten op til 80 på motorvejen - eller de "rigtige" retningslinier
for indretning og størrelse af danske campingpladser. Altså samling og
system i et overordnet politisk arbeje omkring camping.

Læs på camping rådet og kik lidt på friluftsrådet og se på
medlemskaber og tilknytninger. Der er da lidt information om arbejdet
både på camping og friluftsrådets sider.

Jeg er ikke klar over hvordan økonomien hænger sammen, men f.eks.
friluftsrådet har også tilgang til tipsmidler.

Man kan formentlig finde regnskaberne et eller andet sted. Er der nogen
der har set/ved hvor mange camping pas der udstedes? Jeg fandt en
stattestik med overnatninger,og hvorfra folk kommer, men det er jo ikke
det samme.

God jagt.

Du kan evt bare skrive ind og spørge. Jeg er sikker på at de er lige så
bekymrede glade som vi er - og vil fortælle om deres resultater. Bare de
ikke blir kaldt idioter på forhånd.