OT: betaling for rådighedsvagt?
Fra : Lars

Dato : 28-09-05 16:15

Off topic, men jeg syntes det her måske er et relevant sted at få svar...

Jeg er ansat i en privat IT-virksomhed og står over for at skulle deltage i
en rådighedsvagt.

Derfor har jeg brug for at høre noget om kompensationen for det. Hvad får I
andre af ekstra løn og afspadsering for at stå til rådighed?

Jeg har set at det nogen steder er en trediedel timeløn pr rådighedstime +
overtidsbetaling ved tilkald. Er det almindeligt?

Venlig hilsen
Lars

Fra : Geert Lund

Dato : 28-09-05 16:27

Lars wrote:

> Derfor har jeg brug for at høre noget om kompensationen for det. Hvad får I
> andre af ekstra løn og afspadsering for at stå til rådighed?

Hvad siger din overenskomst? Ellers kontakt din fagforening - og ja,
emnet er meget offtopic i en database nyhedsgruppe.

Geert Lund

Fra : Lars

Dato : 28-09-05 16:34

> ...Ellers kontakt din fagforening -

Jeg har snakket med dem, og de ville da undersøge det og vende tilbage, men
der sker jo ikke noget ved at spørge lidt rundt omkring....
mvh
Lars

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 29-09-05 17:12

"Lars" == Lars <fjerndette.lm.list@softhome.net.fjerndette> writes:

> Off topic, men jeg syntes det her måske er et relevant sted at få
> svar... Jeg er ansat i en privat IT-virksomhed og står over for at
> skulle deltage i en rådighedsvagt.

Skulle du endelig fiske efter den slags OT spørgsmål, ville dk.edb
nok være et bedre bud. Den regelrette vej i den slags tvivlstilfælde
er at spørge i dk.velkommen, der er folk meget flinke til at finde den
rigtige gruppe.

> Derfor har jeg brug for at høre noget om kompensationen for
> det. Hvad får I andre af ekstra løn og afspadsering for at stå til
> rådighed?

Et fast beløb pr. vagt, uanset hvor lidt eller ingenting der er at
lave. Fris telefon+mobil+net.

> Jeg har set at det nogen steder er en trediedel timeløn pr
> rådighedstime + overtidsbetaling ved tilkald. Er det almindeligt?

Jeg får ~3/8 timeløn for en rådighedstime, men ikke noget for de
opkald der så måtte komme, så det er nok ikke helt ualmindeligt.

Til gengæld afspadserer vi så timerne, og der er ingen der klager
over at man møder sent, hvis der har været en gevinst i
hotline-tombolaen midt om natten.

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Morten Guldager

Dato : 30-09-05 18:19

2005-09-28 Lars wrote

> Derfor har jeg brug for at høre noget om kompensationen for det. Hvad får I
> andre af ekstra løn og afspadsering for at stå til rådighed?

Spørg i dk.edb.sysadmin

/Morten

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 30-09-05 20:18

Morten Guldager skrev:

> Spørg i dk.edb.sysadmin

Gruppens fundats "snakker" da ikke lønforhold
og overenskomst.
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.sysadmin

--
Lars Fragstrup
Boykot Lidl - om ikke andet, så pga. deres

Fra : Sune Vuorela

Dato : 30-09-05 20:23

On 2005-09-30, Lars Fragstrup <not@dk.invalid> wrote:
> Gruppens fundats "snakker" da ikke lønforhold
> og overenskomst.
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.sysadmin

Men spørgsmålet kan helt sikkert komme under kærlig behandling.

--
Sune

Fra : Morten Guldager

Dato : 30-09-05 20:48

2005-09-30 Lars Fragstrup wrote

> Gruppens fundats "snakker" da ikke lønforhold
> og overenskomst.
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.sysadmin

Næ, men der er nu heller ikke noget i fundatsen der forhindrer dette.

Og passager som:
"Formålet med gruppen...ikke-tekniske aspekter ved systemadministration..."

og

"...systemfolk, supportere og andre EDB-stakler... [kan]
diskutere hvorfor livet er hårdt men uretfærdigt"

giver vel god plads til at diskutere urimelig lav vagtbetaling.

/Morten

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-10-05 12:30

"Lars Fragstrup" wrote

> Gruppens fundats "snakker" da ikke lønforhold
> og overenskomst.
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.sysadmin

Uanset - vil det med garanti blive værdsat

- Peter