Autostol/klapvogn?
Fra : Rasmussen

Dato : 28-09-05 14:56

Hej NG!

Ja så skal vi også til det, nemlig ud at investerer i en autostol, men
hvilken?
(Hun er lige om lidt 7 mdr. og vejer 10 kg)
Har I nogen erfaringer, eller ved hvilken der er bedst?
Vil gerne vide lidt inden vi går i en babybutik, da det er godt at vide bare
lidt inden, da jeg ikke syntes det altid er lige let at gennemskue en
sælgers salgstale

Også det stor spørgsmål om klapvogne.
Er det nødvendigt at eje en?
Til Jakob havde vi en rigtig "dum" paraply klapvogn, som vi næsten aldrig
brugte (han lærte derfor at gå ret hurtigt og langt)
Og igen hvilken er god.
Jeg har set en til 1000 kr., sat ned fra 1500 i "ønskebørn"
Den så rigtig lækker ud, men igen, er det bare mig. der er ved at blive
forført ind i babyjunglen
Gider ikke købe noget som jeg kun kommer til at bruge et par gange, så
hvornår bruger i jeres klapvogn og hvor længe har i brugt den?

Hilsen Jakob og Julie Albertes mor

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 28-09-05 15:28

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> wrote

> Også det stor spørgsmål om klapvogne.
> Er det nødvendigt at eje en?

Næh. Det kommer selvfølgelig helt an på jeres lokale forhold og behov.

> Til Jakob havde vi en rigtig "dum" paraply klapvogn, som vi næsten
> aldrig brugte (han lærte derfor at gå ret hurtigt og langt)

Vi har selv haft en paraplyklapvogn, som vi bandede meget over.
Senere købte vi en Brio klapvogn, som vi har været rigtig glade for.
Den ser desværre ud til at være udgået, men du kan se et billede her:
http://ekot.dk/dagbog/pic/2004-05/20040528_1838_FridaKlapvogn.html

Da vi købte den var det kampvognsmodellerne, der var på mode:
Størrelse som en barnevogn. Med vendbare håndtag, drejbare lufthjul,
regnslag og trippeltykkelse kevlar-platin-edderdun indpakning.

Det var ikke lige vores smag. Hvorfor købe en barnevogn nummer to?
Brioen er let at køre med og løfte op i bussen, stiv nok til grusveje
(hvor paraplyklapvogne er elendige), lille i sammenfoldet tilstand og
i det hele taget en klapvogn: Ungerne kan ikke sove i den og hvis det
regner, bliver de våde.

> Gider ikke købe noget som jeg kun kommer til at bruge et par
> gange, så hvornår bruger i jeres klapvogn og hvor længe har i
> brugt den?

Meget med nummer et, mindre med nummer to. Han er 1½, så hvis vi skal
gå en tur med et mål, kører vi ham. Men der bruger vi ofte cykelvognen.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 28-09-05 18:18

Rasmussen (per@fjernmiggets.dk) skrev :

> [...]
> Vil gerne vide lidt inden vi går i en babybutik, da det er godt at
> vide bare lidt inden, da jeg ikke syntes det altid er lige let at

Må jeg - i al beskedenhed - give et link til et indlæg, jeg tidligere
har skrevet her i gruppen i forbindelse med, at vi skulle købe autostol
til vores datter.

http://groups.google.dk/group/dk.familie.barn/browse_frm/thread/f43ded24e61fd136/3b34e26fb43fa490?lnk=st&q=autostol+det+endelige+valg+d%C3%B8ssing&rnum=1#3b34e26fb43fa490

Du skal bare lige scrolle op til toppen af siden - måske kan det bruges
i jeres overvejelser.

Henriette Døssing

Fra : Karoline Larsen

Dato : 28-09-05 19:32

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> wrote in message
> [...]
> bare
> lidt inden, da jeg ikke syntes det altid er lige let at gennemskue en

Klip

Her synes jeg man får svar på de vigtigste spørgsmål:

http://www.sikkertrafik.dk/90000f

mvh Karoline

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-09-05 20:25

Rasmussen skrev:
> Hej NG!
>
> Ja så skal vi også til det, nemlig ud at investerer i en autostol, men
> hvilken?

Har en Rømer King TS+ og er rigtig glad for den.

> Også det stor spørgsmål om klapvogne.
> Er det nødvendigt at eje en?

Det bestemmer du jo bedst selv.
Jeg har en Brio som jeg er rigtig glad for. Den har faste hjul og så er
der mulighed for at sove i den. Vi bruger den meget da den ikke er så
stor som barnevognen.

/Lars

--
Til salg
Yamaha YBR 125 årgang 2005

Fra : Rasmussen

Dato : 28-09-05 21:31

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har en Brio som jeg er rigtig glad for. Den har faste hjul og så er
> der mulighed for at sove i den. Vi bruger den meget da den ikke er så

Hej

Tak for linket
Vi har besluttet os for at det bliver en Rømer King.

Hilsen Jakob og Julie Albertes mor

Fra : ThomasB

Dato : 28-09-05 22:29

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> skrev i en meddelelse
> Gider ikke købe noget som jeg kun kommer til at bruge et par gange, så
> hvornår bruger i jeres klapvogn og hvor længe har i brugt den?

Vi har en Emaljunga, en super duper klapvogn og som kan klappe på 117
forskellige måder, så lillepigen (11 mdr) kan køre fremad eller baglæns.
Samtidig er der indbygget stor solskærm med et vindue i, som også virker
godt hvis det regner. Vi bruger næsten ikke barnevogn mere, da denne er så
stor at hun kan ligge helt udstrækt.

Autostol, vi købte ikke den dyreste, da vi ikke kører så meget rundt, så
komforten er sparet væk til fordel for klapvognen, som vi bruger flere gange
dagligt.

Mvh Thomas