Kopier til udklipsholder
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 28-09-05 14:37

I IE kan man enkelt kopiere tekst til udklipsholderen sådan her:

window.clipboardData.setData('Text',document.getElementById(id).innertext);

- kan man noget tilsvarende i Mozilla (Firefox, Netscape) og Opera? Jeg
synes ikke rigtigt, at jeg kan finde noget...

På forhånd tak, Kim

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 02-10-05 17:01

Kim Bach Petersen wrote:
> [...]
>
> - kan man noget tilsvarende i Mozilla (Firefox, Netscape) og Opera? Jeg
> synes ikke rigtigt, at jeg kan finde noget...

Til Mozilla skal du bruge komponentet @mozilla.org/widget/clipboard,
prøv at google efter det. Kræver vist nok speciel rettigheder for browseren.

Ved ikke med Opera

--
Martin Hintzmann
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 02-10-05 18:40

Martin Hintzmann wrote:

> Til Mozilla skal du bruge komponentet @mozilla.org/widget/clipboard,
> prøv at google efter det. Kræver vist nok speciel rettigheder for
> browseren.
>
> Ved ikke med Opera

Tak, det tager jeg et kik på.

Eller er jeg endt med at nøjes med den løsning, som jeg fandt ud af de
fleste andre bruger, til ikke-IE-browsere, nemlig blot at select'e det,
der skal kopieres:

function selectsource(id){
   document.getElementById(id).focus();
   document.getElementById(id).select();};